راشاتودی گزارش می‌دهد؛

آمریکا مجوز انتقال مالکیت شرکت‌‌های آمریکایی به روسیه را نمی‌دهد

کاخ سفید به دنبال ‌آن است با تصویب قوانینی از انتقال مالکیت شرکت‌ نفتی بزرگ سیتگو در آمریکا به روسیه جلوگیری کند.

آمریکا مجوز انتقال مالکیت شرکت‌‌های آمریکایی به روسیه را نمی‌دهدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، دولت آمریکا می‌خواهد از انتقال مالکیت شرکت‌ بزرگ پالایشگاهی سیتگو به روسیه جلوگیری کند.

اخیراً بخشی از سهام شرکت سیتگو که تحت مالکیت ونزوئلا قرار داشته و 5 درصد از کل ظرفیت پالایش نفت آمریکا را در اختیار دارد با امضای قراردادی به روسیه واگذار شد.

شرکت ملی نفت ونزوئلا به روسیه پیشنهاد داده است در ازای پرداخت 1.5 میلیارد دلار وام به این کشور نیمی از سهام شرکت پالایشگاهی سیتگو را در اختیار بگیرد.

بر اساس گزارشی که در وال‌ستریت ژورنال منتشر شد کاخ سفید این اقدام را تهدیدی علیه منافع ملی آمریکا می‌داند.

به گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا، وزارت خزانه‌داری این کشور به دقت تأمین منافع ملی آمریکا در این گونه قراردادها را بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه مشکل این قراردادها را تجدیدنظر می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، کمیته سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند در صورتیکه سرمایه‌گذاری‌ها علیه منافع آمریکا باشد از اجرای قراردادهای آنها جلوگیری کند.

در حال حاضر شرکت نفتی روسیه که قرار است سهام سیتگو را در اختیار بگیرد در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد، شرکت سیتگو سه پالایشگاه بزرگ در آمریکا قرار دارد که دو تای آن در تگزاس و یکی در شیکاگو واقع است.

ظرفیت پالایش آنها 750 هزار بشکه در روز است، این شرکت همچنین 9 خط لوله و 48 تأسیسات ذخیره نفت در تگزاس آمریکا دارد.

نمایندگان مجلس آمریکا نگران هستند که پس از این قرارداد در صورتیکه شرکت ملی نفت ونزوئلا نتواند وام دریافتی را به موقع بازپرداخت کند روسیه مالکیت تمام سیتگو را به دست بگیرد، البته ایگورسچین مدیرعامل روس نفت اعلام کرده است که این شرکت برنامه‌ای برای خرید کامل سیتگو ندارد.

در حال حاضر روس نفت سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در پروژه‌های نفتی ونزوئلا انجام داده است که شامل 5 سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی ونزوئلا با مالکیت 16 تا 40 درصد می‌شود.

انتهای پیام/

شرکت نفتی روسیه در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار