رمضانی‌بونش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استراتژی جدید ترامپ در افغانستان برخلاف ادعاهای اولیه اوست

تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: رویکرد نوین ترامپ در افغانستان برخلاف ادعاهای اولیه اوست و اکنون افزایش فشار بر پاکستان نیز مطرح می‌شود.

رمضانی بونش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:فرزاد رمضانی بونش تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به استراتژی جدید ترامپ در افغانستان و اعزام 1200 نیروی نظامی به این کشور در هفته جاری، اظهار کرد: قبل از اینکه ترامپ در آمریکا به قدرت برسد، رویکردهایی برخلاف رویکرد اوباما در افغانستان داشت و به دنبال خروج نیروهای نظامی آمریکایی از این کشور بود.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل افزود: ترامپ پس از حضور در کاخ سفید و نوع مشاوره‌های سیاسی و نظامی که در زمینه‌های منافع راهبردی و استراتژیک آمریکا در افغانستان دریافت کرد و نسبت به مسائل آگاه‌تر شد، از سخنان اولیه خود در خصوص این کشور و بحث خروج نیروهای نظامی عدول کرد.

وی با بیان اینکه استعفای برخی از مقامات آمریکایی که در حلقه مشاوران ترامپ نیز حضور داشتند، موجب شد نگاه وی بیشتر تحت‌تأثیر نخبگان سیاسی و نظامی بدنه قدرت در آمریکا قرار گیرد، بیان داشت: رویکرد نوین ترامپ در افغانستان برخلاف تصورات و ادعاهای اولیه اوست و علاوه بر افزایش نیروهای  نظامی، افزایش فشار بر پاکستان و پررنگ‌کردن نقش هند در این کشور هم مطرح می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار