حاجی دلیگانی مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل جبهه مقاومت جهانی بر علیه مستکبران و ظالمان

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری با تشکیل جبهه مقاومت پوزه صهیونیست‌ها را به خاک می مالیم و این جبهه را در تمام دنیا گسترش می دهیم.

ضرورت تشکیل جبهه مقاومت جهانی بر علیه مستکبران و ظالمانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی در تجمع دانشجویان که امروز به دلیل نسل کشی در میانمار در مقابل دفتر سازمان ملل برگزار شد، اظهار کرد: ما پیرو قرآنی هستیم که خداوند در آن فرموده اگر گروهی از مسلمانان طلب یاوری کنند باید به کمک آنها بشتابیم، امروزه مسلمانان میانمار به وسیله دشمنان اسلام مجبور به دست کشیدن از دینشان شده و باید خانه‌های خود را ترک کنند؛ طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) اگر انسانی طلب یاری کند و کسی به یاری او نرود مسلمان نیست، لذا اگر ما ادعای مسلمانی داریم باید به یاری مردم مظلوم میانمار بشتابیم.

وی بیان کرد: اگر ما پیرو حضرت علی هستیم باید حامی مظلومان و دشمن ظالمان و مستکبرین باشیم؛ مگر مردم مظلوم مسلمان میانمار امروزه مورد ظلم قرار نگرفته‌اند؟ پس باید به یاری آنها بشتابیم؛ ای مسلمانان و ای مردم ایران اسلامی امروز مردم میانمار به طرز فجیعی کشته و سوزانده شدند و خانه‌هایشان از بین رفته است پس باید به یاری آنها بشتابیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتش میانمار با حمایت دولت این کشور دست به کشتار مسلمانان زده است، افزود: ما باید به دفاع مردم مظلوم و مسلمان میانمار بپردازیم و با شناسایی دشمن، دوست را از دشمن تشخیص بدهیم؛ پشت همه این جنایت‌ها آمریکا، انگلیس، اسرائیل و دولت جنایتکار میانمار است؛ تعجب می کنم از اینکه در برابر این همه نسل‌کشی ها سازمان ملل سکوت کرده است، مگر این کشتارها جنایت و نسل کشی محسوب نمی‌شود؟ پس چرا شما که به دلیل یک حیوان اشک تمساح می‌ریزید اما در برابر این همه کشتار و ظلم‌ها سکوت کرده‌اید؟، البته باید بگویم که این همه اتفاق به دلیل مسائل نظامی بوده و ما از آمریکا، انگلیس و اسرائیل انتظاری جز این نداریم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: همه مستشاران از جمله شیطان بزرگ آمریکا بدانند ما پوزه آنها را به خاک خواهیم مالید و بنابر فرمایش امام راحل که در سال 67 وصیت فرمودند ما باید بسیج جهانی مستضعفین تشکیل دهیم؛ بنابر فرمایش مقام معظم رهبری با تشکیل جبهه مقاومت پوزه صهیونیست‌ها را به خاک می مالیم و این جبهه را در تمام دنیا گسترش می دهیم.

دانشجویان برای دفاع از مردم میانمار فریادهایشان را بر سر سازمان‌های مختلف بشری بکوبند

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی فرمودند که اگر دانشجو موثر باشد در جامعه نماز امت قضا نمی‌شود، ادامه داد: اگر در زمان انجام جنایت‌های سال‌های 1942، 1978، 1988، 1991؛ 1992 که میلیون‌ها مسلمان آواره و کشته شدند، جوامع بشری نسبت به آن سکوت نمی‌کردند امروزه کشتار مسلمانان مظلوم میانمار اتفاق نمی‌افتاد؛ به نظرم دانشجو باید پیشتاز عمل کند و با تشکیل بسیج مستضعفان جهانی جلوی این کشتار را بگیرد.

وی ادامه داد: دانشجویان انقلاب برای دفاع از مردم مظلوم میانمار باید فریادهایشان را بر سر سازمان‌های مختلف بشری بکوبند؛ ما از هلال احمر و صلیب سرخ انتظار داریم هر چه سریع‌تر به کمک مردم مظلوم و مسلمان میانمار بشتابد؛ همچنین از قوه قضائیه انتظار داریم، پرونده ای علیه این جنایتکاران تشکیل و اقدامات موثری در دفاع از مردم مسلمان میانمار انجام دهد.

حاجی دلیگانی عنوان کرد: امروز، رسانه باید ابعاد مختلف این جنایت را منتشر کند.

حضور دانشجویان در تجمع اعتراضی میانمار نشان دهنده بصیرت بالای رهبری

در ادامه مراسم آزاری خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسلمانان مظلوم میانمار در یک گوشه ای از دنیا مورد ظلم قرار گرفته اند و ما باید به عنوان مسلمان به داد آنها برسیم زیرا کوتاهی از حمایت مردم میانمار سبب نسل کشی می شود و باید همه مسلمانان دنیا نسبت به این حرکت غیر انسانی اعلام انزجار کنند.

وی بیان کرد: حضور این همه دانشجو نشان دهنده رهبری با بصیرت است امروزه در عصر اینترنت مقام معظم رهبری  ایران است که علیه ظلم و ظالمان موضع می گیرد.

آزاری خواه عنوان کرد: امروزه در میانمار یک حرکت صهیونیستی اتفاق افتاده و اسلام امریکایی و شیعه انگلیسی معرفی شده که در بین ما بسیار منفور است.

وی تاکید کرد: قوای مجریه و مقننه از حداکثر ظرفیت خود برای احقاق حق مردم مظلوم و مسلمان میانمار استفاده کند .

آزاری خواه اظهار کرد: سازمان ملل بزرگترین ناقض بشر است که در برابر این جنایات سکوت کرده است.

برخورد دوگانه سازمان ملل با مسائل دنیا

در ادامه مراسم کوهی مقدم نماینده دفتر تحکیم وحدت گفت: حرکت امروز و کمک و دادخواهی به مردم مظلوم و مسلمان میانمار در راستای منویات رهبری معظم انقلاب است و هنگامی که ما کشتار مردم یمن ، غزه و میانمار را می بینیم و سازمان ملل در این بین بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

وی ادامه داد: در زمان حملات پاریس سازمان ملل سریع جلسه ای تشکیل داد و این اتفاق را محکوم کرد اما در خصوص نسل کشی مردم مسلمان میانمار هنوز هیچ اقدامی انجام نداده است.

لزوم پیگیری حقوقی قوه قضائیه در مسئله میانمار

در ادامه مراسم گلرخ نماینده انجمن اسلامی دانشجویان گفت: امروزه ما شاهد یک هولوکاست واقعی در میانمار هستیم که با سکوت مجامع بین المللی راه جنایات هموارتر شده است وآن ها در خون مردم مظلوم شریک هستند.

وی عنوان کرد: حکام اسلامی باید از خواب غفلت بیدار شوند و به نظرم قوه قضائیه به خوبی در این اتفاق عمل نکرده است زیرا مقام معظم رهبری  این قوه را مکلف به پیگیری حقوقی مردم مظلوم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار