بیانیه شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی به کشتار مردم میانمار

شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طی بیانیه‌ای به کشتار مردم میانمار واکنش نشان داد.

بیانیه شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی به کشتار مردم میانماربه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور طی بیانیه ای به کشتار مردم میانمار واکنش نشان داد.

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

((وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیرًا)) "سوره نسا ، 75 "

((هزاران انسان مسلمان دارند فدا می شوند . لب تر نمی کنند مدعیان دروغین حقوق بشر)) "امام خامنه ای 1396.4.31"

کمتر کسی است که امروزه از میانمار نشنیده باشد و نداند ظلم عظیمی را که بر مسلمانان مظلوم این کشور روا داشته می‌شود.

مگر می شود سر بریده شدن کودکان مسلمان میانماری را دید و ساکت ماند ؟

مگر می شوند کشته و سوخته شدن زنان و اطفال بی‌دفاع مسلمان را نادیده گرفت ؟

مگر می شود این توحش مدرن را دید و سکوت منزجرکننده دولت‌ها و رسانه‌های استکبار را بر تابید ؟

مگر نه آن است که پیامبر گرامی اسلام فرمود : "هرکس فریاد مظلومیت مسلمانی را بشنوند و به دادش نرسد مسلمان نیست" ؟

پس این سکوت و انفعال حکومت اسلامی را چگونه توجیه می کنید ؟

مگر خون مردم پاریس لندن و اروپا و رنگین تر از مسلمانان مظلوم میانمار است ؟

ما دانشجویان و جوانان انقلابی دانشگاه های علوم پزشکی، از تمامی مسئولین ذیربط تقاضا داریم در اسرع وقت جهت بهبود اوضاع مسلمانان مظلوم این کشور شرق آسیا ، حل مشکلات آنان و حفظ جان و مال و امنیت و نوامیس مسلمانان این منطقه ، اقدامات عملی و اثربخش را انجام داده و التیامی بر زخم که نه ، بر این جراحت عظیم وارده بر پیکره دنیای اسلام باشند ؛ و تا اتمام این خشونت‌ها و مجازات مسببین آن از پای ننشینند.

از قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران تقاضا می شود طبق منویات مقام معظم رهبری ، سریعا نسبت به پیگیری حقوقی مسئله فوق الذکر وارد عمل شود و تا رسیدن به نتیجه مطلوب از پیگیری دست بر ندارد .

از ریاست محترم جمهور و وزارت امور خارجه انتظار می‌رود با جدیت و قدرت تمام همت خود را به کار گیرند تا اتحادی جهانی در دنیای اسلام و تمامی کشورهای آزاده دنیا شکل داده و با اعمال فشار دیپلماتیک بر دولت و ارتش میانمار آنان را مجبور به عقب‌نشینی نمایند.

از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی می خواهیم با رایزنی با سازمان بهداشت جهانی و دیگر نهادهای ذی ربط نسبت به امدادرسانی به آسیب دیدگان اقدام نماید.

از کمیسیون امنیت خارجی مجلس نیز خواهشمندیم با پیگیری های خود در این مسیر گام بردارند و مکمل و تقویت کننده ی سایر قوا در پیگیری مسئله جنایات میانمار باشند .

در پایان شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور آمادگی خود را جهت هر گونه کمک امدادی و درمانی به مسلمانان میانمار به هر نحو که دولت جمهوری اسلامی ایران فراهم نماید ، اعلام می دارد.

والعاقبه للمتقین

شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور

انتهای پیام/

واکنش شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی به کشتار مسلمانان میانمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.