رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

تغییر موازنه در جهان بدون شهادت دست‌یافتنی نیست/ اکنون امپراطوری غرب در حال فروپاشی است

میر باقری گفت: افرادی که از غرب می‌ترسند۵۰ سال از تاریخ عقب هستند،آنها هنوز نمی‌دانند شاخص‌های قدرت در دنیا تغییر کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم  ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ،در مراسم یادواره شهدای مشق عشق که در بوستان شهدای آذر قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امپراطوری غرب در منطقه از جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است، اظهار کرد: اکنون تصمیم اصلی منطقه را ایران اسلامی رقم می‌زند چرا که وضعیت کنونی منطقه نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: با اشاره به اینکه اکنون موج بزرگی برای گرایش به سمت اسلام شکل گرفته است، اگر حرکت‌هایی همانند داعش و تکفیری‌ها جلوگیری شود، تغییر موازنه بزرگی را در جهان شاهد خواهیم بود هر چند این دستاورد بدون شهید و شهادت دست‌یافتنی نیست.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: در دورانی آمریکایی‌ها با حرکت دادن کشتی‌های خود یک خواسته بزرگ خود را در منطقه تحقق می‌بخشیدند اما اکنون سال‌هاست در مورد سوریه مباحث مختلفی را مطرح می‌کنند اما به علت اینکه ایران اسلامی مخالف آنهاست نتوانستند به نتایج مورد نظر برسند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: با بیان اینکه در سطح منطقه و جهان اسلام قدرتمندتر از گذشته شده است، هر چند شهدای بسیاری داده‌ایم و ارزش افرادی همانند شهید حججی با هیچ چیز به جز حق و اسلام قابل معامله نیست اما اکنون به جایگاه مطلوبی رسیده‌ایم.

وی  عنوان کرد:با تاکید بر اینکه اکنون امپراطوری غرب در حال فروپاشی است،  افرادی که از غرب می‌ترسند ۵۰ سال از تاریخ عقب هستند چرا که آنها هنوز هم نمی‌دانند مفهوم و شاخص‌های قدرت در دنیا تغییر کرده است و ایران اسلامی با استفاده از شاخص‌های جدیدی که برای قدرت مطرح شده،‌ پرچم‌داری آمریکا در جهان را به چالش کشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) قرائت صحیحی از اسلام ارائه کردند که بر اساس قرائت ایشان اسلام سیاسی، دارای حکومت و دواهایی برای دردهای بشری بوده و سازشکار نیست اما در قرائت‌های نادرست دیگر اسلام سازشکار با غرب یا در برخورد با غیر از خود خشن است.

وی تصریح کرد:با اشاره به اینکه در گذشته تفاوت قرائت‌ها مختلف در دنیای اسلام با یکدیگر مشخص نبود، بسیاری از افراد مسلمان اصلی و غیراصلی را تشخیص نمی‌دادند؛ تبلیغ کنندگان تکفیری‌ها به کمک دولت‌های آمریکایی و اروپایی در کشورهای اروپایی به میزانی فعالیت خود را گسترش دادند تا بتوانند مقابل نفوذ مکتب اهل بیت(ع) و ترویج اسلام ناب محمدی را بگیرند.

 استاد حوزه علمیه قم بیان کرد:با بیان اینکه داعش بسیاری از تازه مسلمانان را جذب و در راستای اهداف پلید خود از آنها سوءاستفاده می‌کند، یکی از ثمرات جبهه مقاومت منطقه و شهدای دفاع مقدس که با خوارج و داعش به عنوان بدترین نوع کفر می‌جنگد این است که محور اسلام ناب محمدی با محور اسلام‌های دیگر جدا شده است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در اسلام ناب محمدی همه ادیان مورد احترام بوده و رعایت حقوق هر بشری لازم است اما از طرف دیگری القاعده و داعش با استفاده از دلارهای نفتی کشورهای حاشیه خلیج فارس در تلاش هستند تا قرائت نادرستی را از اسلام ارائه کنند.

میرباقری گفت:با تاکید بر اینکه اسلام ناب سرسازش با غرب ندارد، قرائت مقابل این اسلام، غرب‌گرا و توسعه‌گرا بوده و پشت دروازه‌های اروپا التماس می‌کند تا در میان این کشورها به او جای دهند.

وی خاطرنشان کرد: قرائت اخوان‌المسلمین برابر اسلام ناب محمدی شکست خورده است چرا که زمانی روشن‌فکرها و غرب‌نگرها به صورت مستمر به دنبال الگوبرداری از ترکیه بودند اما اکنون خجالت می‌کشند که بگویند کشور ترکیه الگوی آنهاست.

میرباقری اظهار کرد:با اشاره به اینکه اکنون موج بزرگی برای گرایش به سمت اسلام شکل گرفته است، اگر حرکت‌هایی همانند داعش و تکفیری‌ها جلوگیری شود، تغییر موازنه بزرگی را در جهان شاهد خواهیم بود، هر چند این دستاورد بدون شهید و شهادت دست‌یافتنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فجایع بزرگی که در جنگ جهانی رقم زده شد این بود که اروپایی‌های به اصلاح متمدن، ایران را به شیوه‌ای دچار قحطی کردند که نزدیک به ۹ میلیون نفر تلفات نفوس داشتیم.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تاکیدکرد: شرایط کنونی ایران اسلامی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، به لطف خداوند متعال جریان ناب اسلام در حال پیشروی است و به سرعت در مسیر خود حرکت می‌کند و اکنون اراده الهی این است که جامعه بشری به سمت ظهور حرکت کند به همین علت منتظر پیروزی‌های بزرگتری هستیم که در مسیر انقلاب و اسلام رقم زده می‌شود.

انتهای پیام/ح

مراسم یادواره شهدا با عنوان مشق عشق  از دیشب در قم آغاز شد/نهال انقلاب اسلامی به برکت خون هزاران شهید به درختی تنومند تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.