مدیر مدرسه علمیه علوی قم مطرح کرد:

تحصیل ۲۱۰ طلبه در مدرسه علمیه علوی قم

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی گفت: ۲۱۰ طلبه در ۶ پایه تحصیلی در مدرسه علمیه علوی تحصیل می کنند و در سال جدید نیز ۴۰ طلبه در مدرسه پذیرش خواهند شد.

تحصیل ۲۱۰ طلبه در مدرسه علمیه علوی قم
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت الاسلام و المسلمین مهدی اقبابی ، با اشاره به برنامه های مدرسه علمیه علوی قم در سال جدید گفت: با توجه به محدود بودن زمان سال تحصیلی کنونی، در حال برنامه ریزی هستیم که قبل از ماه مبارک رمضان امتحانات مدرسه برگزار شود.
 
وی به برنامه های فصل تابستان مدرسه علمیه علوی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره قرنطینه زبان عربی و انگلیسی در مشهد مقدس از جمله برنامه های این مدرسه در تابستان است.
 
مدیر مدرسه علمیه علوی قم بیان کرد: برگزاری دوره ای برای سیر مطالعاتی در موضوعات مختلفی، مانند اندیشه ولایت و اندیشه های رهبری در شهر تفرش به مدت 40 روز از جمله برنامه های این مدرسه در ایام تابستان است.
 
وی به اهمیت بحث حوزه انقلابی در مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف یک دوره مطالعاتی کتاب های شهید مطهری را برای طلاب این مدرسه در ایام تابستان برگزار می کنیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین اقبالی ادامه داد: برای آشنایی طلاب جوان با بحث بینشی و شناختی در رابطه با مسائل تاریخ انقلاب و تاریخ اسلام یک سری بحث های سیر مطالعاتی در مرحله های متعدد اجرا خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: برگزاری دوره های مهارتی مانند ادبیات عرب و صرف و نحو از دیگر برنامه های این مدرسه در ایام تابستان است.
 
مدیر مدرسه علمیه علوی قم عنوان کرد: امسال دوره های تبلیغی مدرسه علمیه در منطقه تفرش و بخشی هم در مشهد انجام خواهد شد و در سطح شهر و در مساجد به کارهای تبلیغی خواهیم پرداخت.
 
وی با بیان اینکه طرح استعداد یابی یکی دیگر از برنامه های مدرسه علمیه علوی در سال جدید است گفت: بر اساس این طرح تعدادی از طلبه های نخبه و با استعداد شناسایی خواهند شد و در طول سال های مختلف روی آنها کار خواهد شد تا در زمینه های مختلف مهارت های لازم را فراگیرند.
 
حجت الاسلام و المسلمین اقبالی بیان کرد: 210 طلبه تا پایه 6 در مدرسه علمیه علوی در حال تحصیل هستند و در سال تحصیلی جدید نیز 40 طلبه در مدرسه پذیرش خواهند شد.
 
وی ابراز داشت: در پایان سال تحصیلی نیز مانند سال های گذشته یادواره شهدا در مدرسه علوی برگزار خواهد شد ولی با توجه به اینکه امسال سوم خرداد مصادف با ماه مبارک رمضان است این مراسم در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
 
مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: یک سری اردوهای علمی یک روزه توسط برخی اساتید برای طلبه ها برگزار می شود و در این اردوها به کارهای علمی خواهند پرداخت.
 
وی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری اشاره کرد و گفت: ستادی به نام ستاد انخابات در مدرسه تشکیل شده است و در دو محور در خصوص بصیرت افزایی در ایام انتخابات فعالیت می  کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین اقبالی عنوان کرد: آگاهی بخشی نسبت به معیارهای انتخاب اصلح و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) و همچنین برزگاری نشست های بصیرت افزایی و دعوت از شخصیت های مختلف برای سخنرانی در این نشست ها دو محور اصلی فعالیت های ستاد انتخاباتی مدرسه علمیه علوی است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.