آیت‌الله سبحانی:

اثر قیام امام حسین (ع) تدریجی بود/قیام امام حسین(ع) مکتب است و یک جریان نیست

آیت‌الله سبحانی گفت:در طول زمان مکتب یک عاملی بوده تا افرادی با تمسک به قیام امام حسین(ع) دست به انقلاب بزنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ آیت‌الله جعفر سبحانی ،مرجع تقلیدشیعیان،پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بابیان این‌که عینکی در چشم انسان است طریقه محض است، اظهار داشت: نگاه در آینه و درست کردن وضع ظاهر طریقه محض است، اما موقعی برایمان نمایندگی عینک‌فروشی و آینه فروشی مهم است و در برخی موارد نیز برایمان جنس این دو برایمان مهم است.

آیت‌الله سبحانی افزود: با تأکید بر نشر درست و صحیح معارف اسلامی و بیان دقیق دلایل قیام امام حسین(ع) ،روحانیون به هیاهوها توجه نداشته و انشالله با بیان تاریخ صحیح قیام عاشورا و خواندن مقتل صحیح اقدام به سخنرانی و نشر مکتب اهل‌بیت(ع) کنند.

 آیت الله سبحانی ادامه داد: همان‌طوری که آینه و عینک حالات ثلاثه دارد، وضع انسان نیز دارای حالات ثلاثه است، طریقه محض، موضوعه طریقه و موضوعه وصلی سه مورد حالات ثلاثه هستند، موضوعه طریقه به دو گونه موضوعه تمام‌الموضوع و موضوعه طریقه جزء‌الموضوع تقسیم می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد:با بیان اینکه در موضوع تمام‌الموضوع در سفر معصیت و یا خطری انسان را تهدید کند این سفر حرام است،  اگر یقین داشته باشیم به پاکی لباس نمازگزار و نجس نباشد، در اینجا نماز درست است و اگر لباس نجس است اما قطع یقین نداریم نماز باطل است این موارد مربوط به موضوعه طریقه جزء الموضوع است.

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) نهال اسلام را کاشت خودش باغبانی و حراست کرد و درگذشت و بعد از ایشان اموی‌ها آمده و آن‌ها هرگز حاضر به بار نشستن اسلام نبودند، تا نوبت به امام حسین(ع) رسید، امام(ع) فرمودند دیگر دوره امر به‌معروف لسانی نیست و این چوپان به‌ظاهر چوپان نیست بلکه گرگ درنده شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: اثر مهم قیام امام حسین(ع) تدریجی بود، قیام امام حسین(ع) مکتب است و یک جریان نیست، در طول زمان همین مکتب یک عاملی بوده تا افرادی با تمسک به قیام امام حسین(ع) دست به انقلاب بزنند.

انتهای پیام/ح

روحانیون در ایام محرم به بیان دقیق و صحیح دلایل قیام امام حسین(ع) اهتمام داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار