یک کارگردان تئاتر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امروز غیرحرفه ای ها به کارگردانی و بازیگری تئاتر می‌پردازند!

بابوته گفت: عده‌ای نابلد به کارگردانی و بازیگری تئاتر می‌پردازند؛ در حالی که باید از اهالی حرفه‌ای و توانمند استفاده شود.

امروز عده‌ای نابلد به کارگردانی و بازیگری تئاتر می‌پردازند!غلامحسن بابوته پیشکسوت تئاتر آیینی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره جای خالی نمایش‌های آیینی - سنتی ایران در سالن های تئاتر اظهار کرد: در حال حاضر تئاتر در جایگاه اصلی خود قرار ندارد و نمایش‌هایی که اکثراً اجرا می‌شود، نمایش‌های اصیل ایرانی نیستند. بها دادن به هنرهای اصیل ایرانی و نمایش‌های آیینی - سنتی باید در دستور کار سازمان‌ها و نهادهای هنر نمایشی باشد. اگر اینطور نشود، یعنی در کار مشکلی وجود دارد که باید برطرف شود؛ به دست چه کسی نمی‌دانم!

این بازیگر و کارگردان افزود: اگر به ارتقای ادبیات این سرزمین و سرمایه فرهنگی کشور اهمیت ندهیم، نمی‌توانیم فرهنگمان را توسعه دهیم. اکنون، عده‌ای نابلد به کارگردانی و بازیگری تئاتر می‌پردازند؛ در حالی که باید از اهالی حرفه‌ای و توانمند تئاتر استفاده شود. در غیر این صورت تئاتر ما پیشرفت نمی کند.

بابوته در توصیه به علاقه‌مندان تئاتر گفت:  تئاتر باید جزو سبد فرهنگی هر خانواده‌ باشد و اعضای خانواده با آن انس بگیرند؛ یعنی هر دو ماه یک بار به تماشای یک اثر بروند. اگر این اتفاق بیفتد، بهتر می توان بر دیگر مقوله‌های تئاتر تمرکز کرد.

وی در  پایان، در خصوص اهمیت توجه مسئولان و نهادها به پیشکسوتان عرصه تئاتر گفت: من افسوس می‌خورم؛ خیلی‌ها بودند که ارزش بزرگداشت و نکوداشت را داشتند، ولی در حال حاضر در قید حیات نیستند و اسم بردن از آن ها هم زمان بسیار طولانی را می‌طلبد. خیلی‌ها هم اکنون هستند، ولی توجهی به آنها نمی‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار