احساس شکست و فلاکت آمریکا در سخنان ترامپ موج می زند

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: سخنان رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از عصبانیت و احساس شکست و فلاکت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته این کلانشهر با اشاره به برگزاری سومین اجلاسیه مجلس خبرگان در هفته گذشته گفت: مقام معظم رهبری در این اجلاسیه با اشاره به مسائل منطقه و جهان تاکید کردند پیشرفت خوبی در منطقه داشته‌ایم و درحال حاضر ما حرف اول را در منطقه می‌زنیم.

وی اظهار داشت: بزرگ ترین رسالت مجلس خبرگان پیگیری مطالبات کلان انقلاب اسلامی است تا اهداف انقلاب به درستی رصد شود.

آیت الله حیدری تصریح کرد: در نطق سخنرانی اجلاسیه مجلس خبرگان به مسایلی از جمله خسارات سیل زدگان شوش، بحث انتقال آب، خشک شدن نخیلات آبادان، خرمشهر و شادگان و معضل ریزگردها پرداخته شد و آن ها را پیگیری می‌کنیم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و تقارن زمانی آن با آغاز هفته دفاع مقدس بیان داشت: علاوه بر تقارن زمانی به طور کلی یک تقارن و سنخیت کلی و اساسی میان این 2 واقعه وجود دارد که می‌توان آن را از 3 بعد دشمن، رهبری و شهدا بررسی کرد.

آیت الله محسن حیدری افزود: از نظر دشمنی صدام حسینی بعثی، کافر، ظالم، ضد اسلام و ضد ولایت شبیه ترین دشمنی است که به دشمنان واقعه عاشورا شبیه است و هیچ قومی مانند بعثی ها و فرماندهان ظالم آن به فرماندهان لشکر بنی امیه شبیه نبود.

خطیب نماز جمعه اهواز اذعان کرد: در میان همه رهبران نهضت های اسلامی پس از عاشورا اگر به ترجمه و شرح حال و اوضاع فکری امام خمینی (ره) نگاه کنیم شبیه‌ترین رهبر به رهبر نهضت عاشوراست و با آن سنخیت دارد.

وی گفت: پس از آن مقام معظم رهبری نمونه تمام عیار یک رهبر حسینی است و افتخاری برای کشور ما به حساب می‌آید.

آیت الله حیدری با اشاره به شباهت میان شهدای عاشورا و شهدای 8 سال دفاع مقدس ایران اظهار داشت: شهدای کربلا در تاریخ نمونه اند و معنویتی که شهدای ما داشتند تنها شبیه به شهدای کربلا است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران هویتش را از هویت انقلاب عاشورا دریافت کرده است و به فرموده امام خمینی (ره) هرچه داریم از محرم و صفر داریم.

امام جمعه موقت اهواز اذعان داشت: نهضت دفاع مقدس با نهضت عاشورا در هم تنیده شده است و امکان تفکیک میان این 2 نهضت وجود ندارد، البته اصل و اساس نهضت عاشورا است و حماسه دفاع مقدس شاخه ای از این اصل است.

آیت الله محسن موسوی پیام مهم عاشورا را نهی از منکر و امر به معروف خواند و خاطرنشان کرد: در این نهضت تنها امر به معروف و نهی از منکر فردی اهمیت ندارد بلکه امر به معروف و نهی از منکر اجتماعی نیز از اهمیت بالائی برخوردار است.

وی بیان داشت: گناهان اجتماعی و جریانات انحرافی در گذشته مورد توجه نبود، اما امام حسین(ع) با حرکت خود جامعه را تکان داد و نشان داد که باید در مقابل گناهان اجتماعی و انحرافی ایستاد حتی اگر هزینه داشته باشد.

آیت الله حیدری به آغاز جنگ تحمیلی در 31 شهریور سال 59 و حوادث پس از آن اشاره کرد و افزود: آمریکا و اطرافیانش در طول این سال ها هیچ غلطی نتوانستند بکنند، چرا که ایران سرزمین شیران است.

شایان ذکر است؛ پس از پایان نماز جمعه اهواز راهپیمایی در اعتراض به سخنان سخیف رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران برگزار شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعار 'مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل - الله اکبر خامنه ای رهبر '، سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم و بر ادامه راه انقلاب تاکید کردند.

انتهای پیام/گ

سخنان رییس جمهور آمریکا از حساس شکست و فلاکت وی نشئت می گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.