برای آزمایش موشک‌های ایران ممنوعیتی وجود ندارد

مدیر بخش عدم اشاعه سلاح‌های اتمی وزارت خارجه روسیه گفت که منع قانونی در مسیر آزمایش‌های موشکی کشورمان وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که منع قانونی برای آزمایش‌های موشکی ایران وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، «میخاییل اولیانف» مدیر بخش عدم اشاعه سلاح‌های اتمی و کنترل تسلیحاتی در این زمینه گفت: «ممنوعیتی که مانع از آزمایش موشک‌های ایران شود، وجود ندارد. توافق هماهنگ صورت گرفته نیز برای حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران بود.»

وی ادامه داد: «ممنوعیت قبلی که در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل وجود داشت، لغو شد و به جای آن از ایران درخواست شد تا از پرتاب موشک‌های بالستیک خودداری کند البته نه هر موشک، بلکه تنها آن‌هایی که قادر به حمل سلاح‌های کشتار جمعی باشند. این بخشی از توافق است و باید پیروی شود.»

اولیانوف معتقد است که در حال حاضر کوچکترین دلیلی وجود ندارد که پذیرفته شود موشک‌های ایران قادر به حمل کلاهک اتمی و یا دیگر سلاح‌های کشتار جمعی هستند».
او توضیح داد: «توافق هسته‌ای ایران که دو سال پیش منعقد شد، کارایی دارد. ایران هیچ سلاح اتمی، شیمیایی یا میکروبی ندارد. ایران تاکنون با چنین اتهام‌هایی مواجه نشده است. پس مشکل در کجاست؟»

اویلیانف تصریح کرد که برخی کشورها ممکن است به خاطر ترس از توسعه توانایی‌های موشکی ایران به این کشور بی اعتماد باشند.

وی ادامه داد:« هیچکس نمی‌تواند توضیح دهد که دلیل این سوء ظن چیست؟»

اولیانوف در خاتمه افزود که در شرایط فعلی منطقه و روابط ایران با همسایگان، وجود چنین موشک‌هایی وسیله‌ای برای تضمین امنیت ملی این کشور است.

انتهای پیام/

منع قانونی برای آزمایش‌های موشکی ایران وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار