آبرسانی به 6 هزار خانوار عشایری با تانکر

مدیرکل امور عشایر خوزستان از آبرسانی با تانکر به 6 هزار خانوار عشایری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی‌رحم کریمی، مدیرکل امور عشایر خوزستان با اشاره به فرا رسیدن فصل کوچ پاییزه، بیان کرد: آب موردنیاز حدود 6هزار خانوار عشایری در ازستان به صورت سیار و با تانکر تامین می گردد.

وی اظهار داشت: استان خوزستان دارای حدود 23 هزار خانوار عشایری است که از این تعداد 16هزار خانوار آن، برون کوچ هستند و به استان‌های همجوار کوچ می‌کنند.

کریمی اذعان داشت: همچنین حدود 7 هزار خانوار دیگر آن نیز درون کوچ هستند و در مناطق ییلاقی استان مستقر می‌شوند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان در ادامه افزود: کوچ عشایر به حوزه خوزستان از نیمه دوم شهریورماه آغاز می‌شود و تا اواخر مهرماه نیز ادامه دارد و عشایر برون کوچ و درون کوچ در این بازه زمانی وارد استان و در مناطق قشلاقی ساکن می‌شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بخشی از عشایری که وارد حوزه خوزستان می‌شوند، در مناطق قشلاقی خود که در گذشته زیرساخت‌های آن از جمله آب و برق و غیره مهیا شده است، ساکن و آب مورد نیاز آن‌ها از طریق خطوط انتقال تامین می‌شود.

علی رحم کریمی با بیان این‌که حدود 6هزار خانوار عشایری در استان خوزستان به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شوند، بیان داشت: اعتبارات این کار تامین شده است تا از طریق تانکر، کار تامین آب موردنیاز برای شرب انسانی و دامی در نقاطی که عشایر مستقر می‌شوند، انجام شود.

وی اظهار کرد: در بحث تامین علوفه دامی نیز بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، حدود 12هزار تن علوفه خریداری کرده‌ایم که در فروشگاه‌های عشایری آماده تحویل هستند تا عشایر به صورت نقدی و مدت‌دار بتوانند خریداری کنند.

کریمی گفت: مایحتاج عمومی عشایر نیز از طریق تشکل‌های تعاونی تامین خواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و پیش بینی‌های لازم انجام گرفته تا عشایر مشکلی در بحث کوچ به استان خوزستان نداشته باشند.

انتهای پیام/گ

آبرسانی به خانوارهای عشایری خوزستان با تانکر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.