درخواست بررسی فرمان ضدمهاجرتی ترامپ در دیوان عالی آمریکا

مخالفان فرمان ضدمهاجرتی ترامپ از دیوان عالی آمریکا خواستند درباره قانونی بودن آن، تصمیم‌گیری کند.

درخواست بررسی فرمان ضدمهاجرتی ترامپ در دیوان عالی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: مخالفان طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای ممنوعیت مسافرت اتباع چندین کشور عمدتا مسلمان نشین به این کشور، روز پنج‌شنبه از دیوان عالی آمریکا خواستند با وجود جایگزینی این طرح با نسخه‌ای اصلاح شده، درباره قانونی بودن چنین سیاستی تصمیم‌گیری کند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و ایالت هاوایی در نامه هایی جداگانه به دیوان عالی آمریکا خواستار مطرح شدن طرح ممنوعیت مسافرتی به آمریکا در دادگاه شدند.

سه فرمان مداوم ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع چندین کشور عمدتا مسلمان نشین به آمریکا از جمله مناقشه برانگیزترین اقدامات وی پس از روی کارآمدن است. ترامپ زمانی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا بود، بارها خواستار ممنوعیت کامل ورود اتباع کشورهای مسلمان نشین به آمریکا شده بود.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا به دادگاه اعلام کرد شاکیانی که خواستار توقف این سیاست شده اند در موضوع وورد مسلمانان به آمریکا دارای منافع مستقیمی هستند. ممنوعیت ورود اتباع چند کشور مسلمان نشین به آمریکا شامل شهروندان کشورهای ایران، لیبی، سوریه، یمن و سومالی است.

فرمان ضدمهاجرتی جدید ترامپ که 24 سپتامبر امضا شد، کشور سودان را از فهرست فرمان پیشین ترامپ، حذف و در عوض مسافرت از چاد و کره شمالی به آمریکا و همچنین سفر برخی مقامات دولتی ونزوئلا را به این کشور ممنوع کرد.

از جمله موضوعاتی که مخالفان این طرح مطرح می کنند این است که آیا تبعیض مسافرتی علیه چند کشور مسلمان نشین ناقض قانون اساسی آمریکا است یا خیر.

 

انتهای پیام/

درخواست بررسی قانونی بودن دستور ضدمهاجرتی ترامپ به دیوان عالی آمریکا ارائه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار