پیدا و پنهان سفر شاه عربستان به روسیه

وب‌سایت شبکه خبری «ان‌بی‌سی» آمریکا در گزارشی به بررسی و تحلیل سفر اخیر شاه عربستان به مسکو پرداخته و اعتقاد دارد که این سفر می‌تواند نشانه‌های تغییرات راهبردی در سیاست خاورمیانه و همچنین قیمت جهانی نفت باشد.

پیدا و پنهان سفر شاه عربستان به روسیهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ملک سلمان پادشاه عربستان برای نخستین بار در تاریخ عربستان روز چهارشنبه هفته گذشته به مسکو رفت.

«ان‌بی‌سی» با اشاره به اینکه سفر ملک سلمان نخستین سفر یک پادشاه عربستان به روسیه است می‌نویسد: در سفر اخیر پادشاه عربستان به روسیه هیئت تجاری او را همراهی می‌کرد که قراردادهایی به ارزش میلیاردها دلار با روسیه منعقد کردند، اقتصاد روسیه هم‌اکنون تحت تأثیر تحریم‎های غرب و قیمت پایین نفت در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد.

بنا به نوشته گزارش‌نویس «ان‌بی‌سی» عربستان سعودی گفته یادداشت تفاهم خرید سامانه دفاع موشکی «اس-400» از روسیه را امضاء کرده که این مسئله نشانه تغییری جدی در رفتار پادشاهی عربستان است چرا که عربستان بیشتر نیازهای نظامی خود را تاکنون از آمریکا و انگلیس تأمین می‌کرده‌است.

«ان‌بی‌سی» در ادامه با بیان اینکه علی‌رغم بهبود روابط عربستان و روسیه در زمینه‌های مختلف اما در زمینه تحولات سوریه همچنان اختلاف جدی وجود دارد می‌افزاید: در تحولات سوریه ریاض از گروه‌های مسلحی پشتیبانی می‌کند که علیه دولت سوریه در حال جنگ هستند در حالی‌‌که روسیه و ایران در کنار دولت سوریه قرار دارند، به همین سبب مسکو در زمینه تحولات سوریه در کنار ایران قرار می‌گیرد، کشوری که عربستان از نفوذ روزافزونش در منطقه به‌شدت هراسان است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

پشت پرده سفر پادشاه عربستان به روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار