آماده‌باش کرمانشاه برای میزبانی از زوار اربعین/ترس آمریکا از سپاه

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه از آماده باش ستاد اربعین استان کرمانشاه برای میزبانی از زائران عتبات عالیات در اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ جعفر همتی  جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین شهرستان کرمانشاه که در محل فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه بیش از هشت ماه است که استان ما برای کاری بزرگ که همانا پذیرایی از زوار اربعین است آماده می شود، افزود: در سالهای گذشته ما در صدد برپایی و ساماندهی ۱۱ موکب کرمانشاهی ها در نجف و کربلا با کمکهای مردمی و دولتی بودیم زیرا تمام زائرانی که از مرز مهارن عبور می کنند بیشتر آنها یک شب را در استان ما مهمان بوده اند.

همتی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ هزار نفر زائر اربعین در استان ما حمل و نقل، اسکان و تغذیه داده شد گفت: امسال به اذعان مسئولینی که به استان ما آمدند و از اقدامات ما در زمینه پذیرایی از زوار اربعین بازدید کرده اند با سال ششم پذیرایی زوار در ایلام برابری می کند.

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه آماده سازی ۵۰ هزار خودرو، تجهیز مرز خسروی و شهرستان قصر شیرین به آسفالت، برق رسانی، آنتن دهی را از جمله اقدامات انجام شده دانست و افزود: امسال برای نخستین بار مرز خسروی بازگشایی شده و پذیرای زائرین حداقل هفت استان آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان و اردبیل هستیم.

وی با اشاره به اینکه حداقل ۵۰۰ هزار زائر امسال از مرز خسروی عبور خواهند کرد گفت: درصدد 2 بانده شدن جاده ها از پلیس راه کرمانشاه تا کنگاور هستیم که این از مرزهای چزابه، شلمچه و مهران نیز بهتر خواهد بود.

همتی افزود: از آنجا که به دلیل مسائل امنیتی از ساعت ۱۴ مرز خسروی بسته خواهد شد امسال شاهد ازدحام جمعیت در مرز خسروی هستیم که نیازمند اسکان در اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب و کرمانشاه است.

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: دولت وظیفه تامین زیر ساخت های پذیرایی از زوار را بر عهده دارد و مردم نیز در بحث اسکان و تغذیه زوار بیشتر مشارکت می کنند.

وی افزود: یک نگرانی این است که زائرین استانهای کردستان، همدان، لرستان و کرمانشاه ویزای خود را از کنسولگری عراق در کرمانشاه دریافت می کنند که البته ممکن است زائرین سایر استانها نیز برای دریافت ویزا به استان ما هجوم آورند که این نیازمند آمادگی بیشتری برای اسکان زائرین است.

همتی با اشاره به اینکه سال گذشته در مسجد میدان آزادگان شبانه ۵۰۰ نفر نیز اسکان داده می شد گفت: نیمی از ۷۰۰ هزار نفر زائر اربعین در سال گذشته در شهرستان کرمانشاه اسکان یافتند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به لزوم تامین امنیت زائرین امسال باید همه موکبها زیر نظر ستاد عتبات عالیات فعالیت کنند افزود: نباید هیچ موکبی بدون شناسنامه و بدون اطلاع ستاد عتبات عالیات نباید فعالیت کند و حتی خانواده ها نیز که قصد میزبانی زوار اربعین را دارند باید با ستاد عتبات عالیات هماهنگی کنند.

این مسئول گفت: در سطح شهرستان کرمانشاه ۱۱۱ مسجد داریم که باید سرویس های بهداشتی آنان در اختیار زوار قرار گیرد و همچنین باید از ظرفیت سمن های فعال محیط زیست در امر پاکسازی محیط زیست استفاده شود چه اینکه بیش از یک صد نفر از نیروهای شهرداری در مرز خسروی به کارگیری می شود.

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به اینکه استان های شمال غربی کشور از بیلوار وارد استان ما خواهند شد که نیازمند آمادگی بیشتری آنان است افزود: همه باید از پنجم آبان تا پایان این ماه آماده باش باشند.

همتی با بیان اینکه مردم برای دریافت کمک به فرمانداری ها و استانداری ها کمتر مراجعه کنند گفت: نیت خدمت رسانی موکبها مهم است.

وی خواستار ادغام موکبهای کوچک شد و با اشاره به لزوم تقویت نقش زنان و مادران در خدمت رسانی به زوار اربعین افزود: امسال اصناف و تعزیرات نظارت ویژه تری بر قیمت گذاری دارند و تدابیر لازم برای پذیرایی هرچه بهتر اندیشیده شده است.

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم شهرستان قصرشیرین باید اقدامات ویژه تری داشته باشند گفت: ما درصدد این هستیم که پس از اربعین نیز مرز خسروی باز بماند و حداقل روزانه سه هزار زائر از آن عبور کند.

آمریکا تنها از سپاه پاسداران می‌ترسد

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: ترامپ دیوانه در بیست و سوم مهر ماه می خواهد تصمیمی درباره برجام بگیرد که متناسب با آن جمهوری اسلامی ایران عمل می کند اما جدای از آن می خواهد سپاه عزیز، سپاهی که نور چشم ملت ماست را در لیست تروریست ها قرار دهد.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه بیان کرد: اگر آمریکا قلدری کند و سپاه را یک نیروی تروریست معرفی کند همه ما موظف هستیم از سپاهی که در کنار انتظامی، ارتش و بسیج امنیت ما را تامین می کن و مولود انقلاب است به طور قاطع دفاع کنیم.

همتی با تاکید بر اینکه سپاه مورد عنایت ویژه امام(ره) و مقام معظم رهبری است گفت: سپاه امروزه دو هزار کیلومتر آن طرف تر در سوریه می جنگد و نیروهایش به شهادت می رسند تا امنیت ما را تامین کند.

وی افزود: امروزه سیستم های رادیو بیگانه و ماهواره می خواهند سپاه را که افتخار و عزت ماست تروریست معرفی کنند چه اینکه آمریکا از تنها نیرویی که می ترسد سپاه و نیروهای مسلح است.

همتی گفت: همه ما سپاهی هستیم، ارتشی هستیم، بسیجی هستیم، نیروی انتظامی هستیم و از سپاه قاطعانه دفاع می کنیم.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.