برجام حجت را تمام کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست/آماده سازی مرز خسروی برای تردد زائران اربعین

وزیر کشور گفت: برجام برای این بود که حجت را بر مردم خودمان و بر دنیا تمام کنیم و بگوییم اینها که با وقاحت امضا کردند و الان زیرش می زنند به گفته رهبر انقلاب هرگز قابل اعتماد نیستند.

برجام حجت را تمام کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست/آماده سازی مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه گفت: دولت در شرایط تحریم و در شرایط رشد منفی اقتصادی کشور را تحویل گرفت و عملکرد هایی که حتما در هفته دولت هم گفته شده قابل قبول است و این اعداد و ارقام در این شرایط به دست آمده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: امضای برجام احقاق حق ما در یک جایگاه بین المللی بود و در واقع همه امضا کردند که ما اشتباه کردیم. آنها خودشان امضا کردند که ایران در مسیر درستی است و این باعث شد که ایران از یک کشوری که به عنوان تهدید کننده مطرح می شد تبدیل به کشوری دوستار صلح شود.

وی افزود: گرچه این موضوع برای ما مهم بود که امریکا با وقاحت آمد برجام را امضا کرد و الان با وقاحت زیر آن می زند. این برای ما مهم بود که حجت را بر مردم خودمان و بر دنیا تمام کنیم که همان چیزی درست بود که مقام معظم رهبری می فرمود اینها قابل اعتماد نیستند، البته ما از اول هم به امید برجام کار نکردیم.

وی ادامه داد: رای بیشتر مردم به رییس جمهور نسبت به دور قبل و همراهی بیشتر مجلس نسبت به مجلس قبل شرایط کار بیشتر را مهیا کرده که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی از آن بهره ببریم.

وزیر کشور ادامه داد: آقای بازوند استاندار جدید کرمانشاه مدیر با تجربه ایست و در لرستان عملکرد خوبی داشتند.

وی در رابطه با رویه انتخاب استانداران در دولت گفت: شیوه ما یک شیوه جدیدی است که به هماهنگی و همدلی نهادهای حاکمیتی توجه ویژه ای داشتیم تا هم افزایی باشد. برای کرمانشاه هم نهایتا آقای بازوند انتخاب شد که سه استان متقاضی ایشان بودند اما ایشان کرمانشاه را انتخاب کردند. اکثر استانداران ما همینطور متقاضی دارند.

وزیر کشور ادامه داد: می خواهم که مسئولان استان با همدلی و برای رضای خدا به پیشرفت کشور با محوریت نماینده ولی فقیه کمک کنند.

رحمانی فضلی گفت: نقطه مشترک صحبتهای مطرح شده ظرفیت های انسانی و منابع مهم کرمانشاه برای پیشرفت بود اما واقعیت این است که استان های مرزی با یک عقب افتادگی تاریخی مواجه هستند و با روش های معمولی و برنامه ریزی های غیر اولویت دار به رشد نمی رسند. ما وارث یک عقب افتادگی ۱۰۰ ساله هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به بودجه محدود دولت برای توسعه این مناطق مرزی گفت: ما راهی جز استفاده از منابع بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی نداریم.

اربعین حسینی

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: تمام مقدمات کار فراهم شده و اقدامات لازم در زمینه تامین زیر ساخت ها انجام گرفته و تلاشمان این است که در سال جاری بتوانیم از مرز خسروی در استان کرمانشاه تردد زائرانمان را داشته باشیم و در همین زمینه نیز بنده چندبار با مقامات عراقی مذاکره داشته ام و هم اکنون نیز معاون امنیتی وزارت کشور در عراق حضور دارد و روز گذشته با وزیر کشورعراق مذاکره داشته است.

وزیر کشور اضافه کرد: مقدمات کار در هر دو کشور آماده است و ان شاء الله تا اربعین اتفاق خاصی نیفتند تا مانع از انجام کارها شود.

دکتر رحمانی فضلی تاکید کرد: هر دو کشور موافق هستند این کار انجام شود و برای استان کرمانشاه نیز این کار تجربه جدیدی است لذا با ظرفیت و امکاناتی خوبی که در مرز خسروی وجود دارد به نظر می رسد این استان می تواند خدمات مناسب خوبی به زائران ارائه کند.

انتهای پیام/ز

برجام حجت را تمام کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.