معاون میراث فرهنگی کشور خبر داد؛

پیگیری معافیت های مالیاتی تاسیسات گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: معافیت‌های مالیاتی برای تاسیسات گردشگری کشور به طور جدی در دستور کار این سازمان قراردارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد محب خدایی معاون میراث فرهنگی کشور در نشست فعالان حوزه گردشگری فارس با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شیراز گفت: انتظار است که هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور در مسیر صرفه جویی و بهره وری صحیح در مصرف انرژی گام بردارند و استاندارد‌ها را لحاظ و رعایت کنند.

وی افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران قدرت جذب شمار بیشتری از گردشگران را دارد و در این راستا، باید از روش‌های نوین و روز دنیا بهره گیریم.

محب خدایی از نبود برنامه مشخص در حوزه توسعه گردشگری به عنوان یکی از مشکلات فراروی این حوزه یاد کرد و بیان کرد: هم اینک برنامه‌هایی از جمله طرح گردانندگان مجازی تور، ایجاد مشوق‌های مالیاتی ۱۰۰ درصدی برای همه مجموعه‌های فعال گردشگری و ایجاد مشوق برای دفاتر خدمات مسافرتی برای افزایش جذب تور‌های ورودی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از سایت‌ها و محوطه‌های تاریخی بدون پلان ماندگاری گردشگر هستند، باید با ایجاد مسیر‌های گردشگری این ماندگاری را افزایش بدهیم، دفاتر استانی باید به‌طور جدی در جذب تور‌های ورودی فعالیت کنند، باید از محل درآمد گردشگری برای فعالان این حوزه مشوق و انگیزه ایجاد شود.

محب خدایی از تبلیغات و بازاریابی و عملکرد جزیره‌ای به عنوان مشکل فراروی توسعه صنعت گردشگری در ایران یاد کرد و اظهار داشت: اگر سبد سفر به‌درستی تعریف نشود ما در رقابت با سایر کشور‌ها با مشکل مواجه می‌شویم، همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی هم در روند ورود گردشگران خارجی موثر است، ما نباید در زمان اوج سفر گردشگران خارجی، برنامه‌ها و همایش‌های دولتی برگزار کنیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به راه اندازی سایت تقویم گردشگری کشور، گفت: ایده‌ها و جشنواره‌هایی که جذب گردشگران را به دنبال دارند در این سایت ثبت می‌شوند و از سوی دیگر، همه دفاتر خدمات مسافرتی نیز رتبه بندی می‌شوند.

وی با بیان این که بسیاری از سایت‌ها و محوطه‌های تاریخی ایران بدون نقشه ماندگاری گردشگر هستند، تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم در سال ۱۴۰۴ به ۲۰ میلیون گردشگر برسیم باید به موضوع اسکان هم توجه کنیم و در این میان بحث اقامتگاه‌های سنتی و بومی نباید نادیده گرفته شود.
انتهای پیام/ر

راه اندازی سایت تقویم گردشگری کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار