در دنیا تنها عمل صالحات انسان ماندگار است و همه ما در هر کاری که هستیم راه خوب و بد داریم، از این‌رو باید هدف گشایش در کار مردم باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛  آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و جمعی از پرسنل شعب بانک توسعه و تعاون استان قم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: براساس این حدیث انسان همواره نتیجه عمل خود را در دنیا می‌بیند و به فرموده امام معصوم(ع) هر انسانی در گرو عمل خودش است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در هر کاری راه خیر و شر را برای انسان باز گذاشته است، افزود: خداوند برای انسان استثنایی قائل نشده و فرقی نمی‌کند که این انسان مرد یا زن، پیر یا جوان باشد و خداوند تنها با نشان دادن مسیر انسان را راهنمایی می‌کند اما انسان گاهی به‌جای راه حق چاه را برای خود انتخاب می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه بسیاری از انسان‌ها به دنبال چاه رفته و به چند روزه دنیا بسنده می‌کنند، خاطرنشان کرد: در برخی ادارات شاهد وجود ایرادات و اشکالاتی در صورت‌های مالی هستیم، و مسئولان مربوطه تنها به عذرخواهی بسنده می‌کنند درحالی‌که معذرت‌خواهی کار را درست نمی‌کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تأکید بر اینکه کلاه گذاشتن سر بندگان خدا سبب از دست دادن آخرت انسان می‌شود، ابراز کرد: خداوند  در سوره کهف آیه 46 فرموده که کارهای دنیایی تنها برای دنیا می‌ماند و هیچ انسانی این امور را با خود به آن دنیا نمی‌برد و تنها عمل انسان است که همراه انسان به جهان آخرت انتقال می‌یابد و در آنجا عمل خوب انسان لب به سخن می‌گشاید و به فرشتگان جواب می‌دهد.

وی بیان کرد: در دنیا تنها عمل صالحات انسان ماندگار است و همه ما در هر کاری که هستیم راه خوب و بد داریم، راه امانت و خیانت داریم از این‌رو باید هدف گشایش در کار مردم و خدمت به بندگان خدا باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر خدای‌نخواسته در مسیر خدمت به مردم نباشیم دیگر از خدا طلبی نداریم و مزدمان همان است که به انسان داده می‌شود از این‌رو هدف انسان باید خدمت به بندگان خدا باشد و در راه رضای خداوند قدم برداریم.

در ابتدای دیدار رئیس شعب بانک توسعه و تعاون استان قم با اشاره به تاریخچه ایجاد این بانک گفت: بانک توسعه و تعاون در سال 88 بر اساس اصل 44 قانون اساسی به‌منظور حمایت از بخش تعاون در کشور ایجاد شد و تاکنون نیز در بخش پرداخت تسهیلات و جذب منابع رشد خوبی داشته‌ایم.

عباس مصلح‌آبادی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 50 درصد از تسهیلات پرداخت‌شده در بخش ثابت بوده است، تصریح کرد: غالباً تسهیلات در بخش جاری پرداخت می‌شود اما این بانک توانسته تعادل میان بخش جاری و ثابت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 500 نفر در استان اشتغال ایجاد کرده‌ایم، ادامه داد: در زمینهٔ ازدواج جوانان تمامی تعهدات خود را انجام داده‌ایم همچنین در بخش بهزیستی و کمیته امداد بودجه‌ای که به بانک توسعه و تعاون اختصاص داده بودند را پرداخت کرده‌ایم.

انتهای پیام/ت

خداوند در هر کاری راه خیر و شر را برای انسان باز گذاشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار