مقوله ازدواج کودکان خراسان رضوی باید دغدغه مسئولان باشد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: مقوله ازدواج کودکان در این استان باید دغدغه همه مسئولان بویژه بانوان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ فرشته سلجوقی در کارگروه هفته بزرگداشت روز زن و مقام مادر در استانداری خراسان رضوی افزود: طبق اعلام رسمی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، خراسان رضوی با ثبت 6 هزار و 759 مورد ازدواج کودکان زیر 14 سال رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: وقتی بحث ازدواج کودکان را مطرح می کنیم مسائل شرعی، قانونی و بهداشتی نهفته ای دارد که نباید مورد غفلت واقع شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در کنوانسیون حقوق کودک، 18 سالگی پایان سن کودکی است، افزود: هیات وزیران وقت در سال 91 سن کودکی را تا 18 سالگی اعلام کرد،‌ لذا نباید ازدواج زیر 14 سال اتفاق بیفتد و ضروری است همه به این مساله مهم بپردازند.

سلجوقی با بیان اینکه زنان قشر و گروهی نیستند بلکه جامعه ای متشکل از اقشار مختلف هستند، گفت: با تحقق شعار دولت دوازدهم حداقل باید در 30 درصد از بدنه مدیریتی دولت از ظرفیت و پتانسیل زنان استفاده شود.

وی با تاکید بر توانمندی زنان روستایی افزود: این موضوع در دستور کار است و هم اکنون طرح ارتقای زنان روستایی با تاکید بر محوریت اشتغال و تولید در 100 روستا با مشارکت 19 دستگاه اجرایی در دست انجام است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه زنان مدیران فرهنگی جامعه هستند، گفت: حضرت زهرا (س) باید الگوی هر زن مسلمان و ایرانی باشد و این در حالی است که اغلب این بانوی بزرگوار به عنوان نماد آسمانی و دست نیافتنی معرفی می شود.

سلجوقی افزود: امر به معروف فقط مترادف با عفاف و حجاب نیست بلکه باید هر کار خوبی را در جامعه ترویج داد.

انتهای پیام// م.م

برگزاری کارگروه هفته بزرگداشت روز زن و مقام مادر در استانداری خراسان رضوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار