لزوم ایجاد آزمایشگاهی برای تشخیص آلاینده های کشاورزی در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با توجه به حجم تولید محصولات کشاورزی در جنوب ،راه اندازی یک آزمایشگاه مجهز برای تشخیص آلاینده های محصولات کشاورزی در این منطقه الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، ایمان قاسم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز در همایش غذای سالم که به مناسبت روز جهانی غذا با حضور جمعی از مسئولان شهرستان جیرفت در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد ،گفت: نامگذاری روزی با نام روز جهانی غذا بیانگر اهمیت تغذیه در سلامت افراد است که با توجه به اهمیت موضوع تغذیه اسلام توجه ویژه ای به جایگاه تغذیه سالم دارد و آموزه های بسیاری از سوی ائمه(ع) نیز بیان شده است.

قاسم زاده گفت: در کنار علم تغذیه نوین که مباحث مهمی دارد، موضوع های قابل توجهی هم در طب سنتی و اسلامی مطرح است که بسیار مهم است، لازم است مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در دستورات طب سنتی و اسلامی تحقیقات بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز الگوی بیماریها از بیماری واگیر به غیر واگیر گسترش پیدا کرده است و آثار مرگ و میر ناشی از این بیماریها مانند بیماریهای قلبی و عروقی، سرطان و ... رو به افزایش است که باید آموزش های لازم در این زمینه افزایش یابد البته اقدامات قابل توجهی از سوی وزارت بهداشت در این راستا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تغذیه ناسالم و بی تحرکی سن مرگ و میر را پایین آورده است افزود: علم نوین مصرف نمک و روغن را مضر می داند و این در حالی است که در طب سنتی و اسلامی مصرف نمک و روغن حیوانی مطرح است، لازم است که در طرح این موضوعات در جامعه انسجامی وجود داشته باشد تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه غلات بخش عمده ای از غذای مردم را تشکیل می دهند اما متاسفانه شاهد وضعیت ناسالم نگهداری گندم در سیلوها و انبار نگه داری غله ،هستیم، که باید در این راستا نظارت بیشتری صورت پذیرد، گفت: برای تأمین سلامت غذای مردم منطقه باید علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نهادهای دیگر مانند سازمان جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و ... همکاری داشته باشند و همت همه نهادها لازم است.

قاسم زاده با اشاره به لزوم راه اندازی یک آزمایشگاه مجهز تشخیص کیفیت و کمیت سلامت غذا و تشخیص آلاینده های آن با توجه به تولیدات قابل توجه محصولات کشاورزی در منطقه جنوب کرمان تصریح کرد: در زمینه افزایش آگاهی جامعه در تغذیه سالم کارگاه های آموزشی توسط معاونت غذا و دارو در شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: همکاری های بین بخشی و بین سازمانی در زمینه تغذیه سالم مردم منطقه باید بیش از گذشته وجود داشته باشد.

این همایش توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.
انتهای پیام/ی

برگزاری همایش غذای سالم در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۴۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
باتشکر
آخرین اخبار