صالح العاروری در گفتگوی ویژه خبری:

فلسطینیان حاضر به عقب نشینی از آرمان‌های اصلی خود نیستند/همه باید در برابر زیاده خواهی رژیم صهیونیستی بایستیم

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: همه ملت های عربی و اسلامی باید در کنار ما باشند و درک کنند که چه اتفاقاتی برای محوریت فلسطین افتاده است.

فلسطینیان حاضر به عقب نشینی از آرمان‌های اصلی خود نیستند/همه باید در برابر زیاده خواهی رژیم صهیونیستی بایستیمبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آینده سیاسی جنبش حماس ۳۰ مهرماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صالح العاروری در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا رژیم صهیونیستی از سفر جنابعالی به تهران عصبانی است، گفت‌: رژیم صهیونیستی مخالف وحدت فلسطینیان است، این رژیم جعلی همیشه دشمنی می‌کند واز دشمنی خود عقب‌نشینی نمی‌کند و مخالف روابط ما با ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل مخالف روابط ما با ایران اسلامی است، اظهار داشت: ایران اسلامی نیروی بالقوه و بالفعلی است که ما را حمایت می‌کند لذا این دیدار بیشتر برای رایزنی با برادران ایرانی صورت گرفته است تا آن‌ها در جریان اوضاع فلسطین قرار بگیرند.

امیدواریم آشتی ملی بین حماس و فتح اوضاع معیشتی را در غزه و کرانه باختری بهبود ببخشد

العاروری با اشاره به اینکه برای آشتی ملی بین فتح و حماس جدول زمانی اعلام شده است که باید طی یکی دو ماه آینده عملیاتی شود، بیان کرد: انشاالله اوضاع معیشتی در باریکه غزه و کرانه باختری بهبود می‌یابد امیدواریم آشتی ملی بین حماس و فتح اوضاع معیشتی را در غزه و کرانه باختری بهبود ببخشد.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه همه ملت‌های عربی و اسلامی باید در کنار ما باشند و درک کنند که چه اتفاقاتی برای محوریت فلسطین افتاده است، خاطرنشان کرد: همه باید در برابر زیاده خواهی رژیم صهیونیستی بایستیم، فلسطینیان حاضر به عقب نشینی از آرمان‌های اصلی خود نیستند.

وی با اشاره به اینکه ما در گام‌های ابتدایی آشتی ملی هستیم، افزود: ملت فلسطین به دنبال راهبرد مشخص است، هرگاه اشغالگری تمام شود سلاح و تشکیلات نظامی تابع یک حکومت و یک ملت خواهد شد.

العاروری با اشاره به اینکه اوضاع سخت و تاسف بار است اظهار داشت: از سوی صهیونیست‌ها محاصره همه جانبه صورت گرفته است.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه اشغالگران با آشتی ملی موافق نیستند و همیشه سبب چنددستگی شده اند، گفت: رژیم صهیونیستی سه شرط برای ما گذاشته است؛ اول به رسمیت شناختن اسرائیل، دوم تحویل دادن سلاح به آن‌ها و سوم قطع کردن روابط مان با ایران اما فلسطینیان هرگز شروط رژیم جعلی صهیونیستی را نخواهند پذیرفت، ما هرگز به خواسته‌های دشمن تن نخواهیم داد.

هیچ چیزی نمی‌تواند آرمان‌های فلسطینیان را جابجا کند

وی با بیان اینکه فلسطینیان منافع خودشان را تشخیص می‌دهند، افزود: آشتی ملی یک دستاورد داخلی برای فلسطینیان است هیچ چیزی نمی‌تواند آرمان‌های فلسطینیان را جابجا کند، ما به دنبال یکپارچگی فلسطینی‌ها در برابر دشمن هستیم.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ادامه داد: آشتی ملی باید وفاداری و مقاومت را تقویت کند، متاسفانه در خیلی از آشتی‌هایی که با حماس داشتیم خرابکاری صورت گرفت و علت ناکارآمدی مذاکرات قبلی ناشی از فشار‌های خارجی بود.

وی با اشاره به اینکه ما یک گزینه بیشتر نداریم و آن وحدت و یکپارچگی داخلی است، اظهار داشت: حکومت‌هایی که خوش رقصی می‌کنند شکست خواهند خورد.

العاروری با اشاره به اینکه هیچ بند و توافقی از جنبش فتح در برابر واگذاری پایگاه‌های مقاومت نبوده است، گفت: از سال ۲۰۱۱ تاکنون به دنبال این بودیم که هیچ کسی نباید به سلاح‌هایمان دست اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه صحبت‌های صهیونیست‌ها برایمان اهمیتی ندارد، افزود: ما همیشه دوست داشتیم و داریم که با برادران وفادار ایرانی مان دیدار داشته باشیم و همیشه با ایران مشورت خواهیم کرد به طوری که از آن‌ها کمک‌های مادی و معنوی دریافت می‌کنیم.

 نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه در خیلی از مسائل با جنبش فتح نقاط اشتراک داریم، ادامه داد: بر روی نقاط مشترک خود تمرکز کردیم و موارد اختلافی را کنار گذاشته‌ایم لذا ما یک جنبش هستیم و هرگز از آرمانهایمان که همان آرمان فلسطین است کنار نخواهیم رفت.

پشت سر جنگ‌های داخلی منطقه اسرائیل قرار دارد

 وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی ملت‌ها مانند ایرانی‌ها عمل نمی‌کنند، اضافه کرد: امیدواریم اشغالگری پایان یابد و حق و حقوق خود را باز پس بگیریم.

 العاروری با اشاره به اینکه صهیونیست‌های اشغالگر به دنبال ایجاد چالش و افزایش تنش هستند، گفت: پشت سر جنگ‌های داخلی منطقه اسرائیل قرار دارد لذا ایران اسلامی و ملت‌های اسلامی مخالف ظلم‌ها و اشغالگری‌ها هستند.

 وی افزود:صهیونیست‌ها به زور حکومت می‌کنند و همه مهاجر هستند و ریشه‌ای در این سرزمین ندارند این در حالی است که ملت فلسطین صاحب قدیمی‌ترین تاریخ در جهان است، این ملت هزاران سال است که در آن جا حضور دارد، ولی حالا رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌خواهد ما را از خانه خود بیرون کند اما هرگز اینگونه نخواهد شد.

 نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه رفتار رژیم صهیونیستی اشغالگرانه و بزدلانه است، گفت: ما به دنبال ایجاد تفاهم و مخالف افراطی‌گری هستیم، اجازه نمی‌دهیم کسی ما را منحرف کند لذا باید اشغالگران مورد هدف قرار بگیرند نه امت اسلامی.

 العاروری ادامه داد: باید حماس و فتح بر روی آنچه که توافق کردند همکاری کنند به طوری که ما برای خدمت رسانی به فلسطینی‌ها آماده همکاری هستیم، حماس و فتح برادر هستند و در زیر یک سقف قرار دارند و فراموش نمی‌کنیم که ریشه هایمان یکی است بنابراین حماس و جنبش فتح علیه اشغالگران می‌جنگند به طوری که فلسطینی‌ها روز به روز قوی‌تر می‌شوند از سرزمین خود دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار