تاکید هنیه بر آشتی ملی میان فلسطینی‌ها

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس بر آشتی ملی در کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، اسماعیل هنیه -- رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس -- در پیامی خطاب به ملت فلسطین اظهار داشت: بر ایجاد فضای واقعی به منظور تحقق آشتی اصرار داریم و می خواهیم شرایط متفاوتی ایجاد کنیم تا آشتی در کرانه باختری و نوار غزه محقق شود.

هنیه افزود: خواهان پایان ظلم‌ها، رسیدگی به پرونده‌ها و بازگشت حیات سیاسی و آزادی‌ها هستیم. اساس آشتی مبتنی بر وحدت میان کرانه باختری و نوار غزه و جدا نکردن این دو از یکدیگر است. ساکنان کرانه باختری هم باید از نتیجه آشتی استفاده کنند و طبیعی است که جنبش حماس و فتح به تحقق چنین مسئله‌ای ملزم هستند. می‌خواهیم شرایط ملی ایجاد شود که به بررسی اوضاع فلسطینی‌ها در خارج به ویژه اردوگاه‌های آوارگان کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: اطمینان داریم توافق فلسطینی تاثیر مثبتی بر اوضاع منطقه خواهد داشت. برای عبور از این مرحله به حکمت و اولویت دادن به منافع عالی نیاز داریم و باید مشکلات انباشته شده و بحران اعتماد را پشت سر بگذاریم. اطمینان داریم اراده، تصمیم و قدرت برای عملی کردن آشتی وجود دارد. حماس همواره از آشتی و پایان دودستگی و تحقق وحدت ملی حمایت کرده است. حماس با چشم پوشی از دولت قانونی، تمایل خود برای آشتی را نشان داد و پذیرفت که محمود عباس ریاست دولت را برعهده بگیرد. حماس موافقت کرد بر اساس توافق های بیروت و سند آشتی ملی، در انتخابات شوراهای شهر در کرانه باختری و نوار غزه شرکت کند.

انتهای پیام/

آشتی ملی میان طرف های فلسطینی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار