رئیس ستاد زکات استان اصفهان

تحقق 80 درصدی جمع آوری زکات در استان اصفهان

رئیس ستاد زکات استان اصفهان گفت: تاکنون 80 درصد مبلغ پیش بینی شده زکات این استان در سال جاری محقق شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام غلامحسین رنجبر، امروز  در کاشان در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: پیش بینی کشوری جمع آوری زکات امسال در استان  اصفهان140 میلیارد ریال است که 56 میلیارد ریال این رقم مربوط به جمع آوری زکات فطره بوده و تاکنون 80 درصد آن محقق شده است.

وی، برنامه عملیاتی جمع آوری زکات سال گذشته در استان اصفهان را 100 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 80  میلیارد ریال از این مبلغ به علت خشکسالی و عاملهای دیگر جمع آوری شد.

به گفته وی، ساماندهی زکات فطره امسال در دستور کار ستاد زکات استان اصفهان قرار گرفت و با تلاش مسئولان استانداری و فرمانداریهای این استان، تدبیرهای لازم اندیشیده شد.

رئیس ستاد زکات استان اصفهان ، تصریح کرد: امسال در همین راستا برای نهادها و موسسه هایی که زکات فطره جمع آوری می کردند، مجوزهای لازم صادر شد.

حجت الاسلام رنجبر، فرهنگ سازی زکات فطریه را درجامعه تاکیدکرد و گفت:از آنجا که مردم فهیم متوجه شده اند زکات فطریه جمع آوری شده در محلهای خودش هزینه می شود اعطای آن از رشد بهتری برخوردار شده است.

وی با تاکید بر اینکه زکات واجب شامل همه انسانها نمی شود اما زکات فطره را همه باید بپردازند، ابراز امیدواری کرد جمع آوری زکات فطره سال آینده در این استان رشد قابل توجهی داشته باشد.

به گفته وی،کاشان امسال پس از شهرستان اصفهان رتبه دوم جمع آوری زکات را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است وبا توجه به ارزیابی های انجام شده، کاشان تا پایان سال جاری در پرداخت زکات گوی سبقت را از شهرستان اصفهان خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.