پلیس دوچرخه‌سوار؛

کمبود امکانات مانع فعالیت پلیس دوچرخه‌سوار در بروجرد

رئیس پلیس راهور بروجرد گفت:کمبود امکانات مانع فعالیت پلیس دوچرخه‌سوار بروجرد شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی ابراهیمی رئیس پلیس راهور بروجرد با اشاره به فعالیت دوساله پلیس دوچرخه‌سوار در این شهرستان اظهار داشت: تنها چهار دستگاه دوچرخه در ابتدای آغاز به کار این طرح توسط فرماندهی پلیس شهرستان بروجرد به‌عنوان پایلوت خریداری شد که به دلایل مختلفی از این پلیس کمتر استفاده می‌شود.

وی با اشاره به پایلوت ماندن پلیس دوچرخه‌سوار از ابتدای آغاز به کار آن تاکنون افزود: خرید دوچرخه‌های بیشتر وظیفه شهرداری است که علاوه بر این محل‌هایی برای نگهداری دوچرخه‌ها در سطح شهر ایجاد نماید که همچون شهر‌های بزرگ مورداستفاده مردم و پلیس قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور بروجرد بیان کرد: اگر محلی برای نگهداری دوچرخه در سطح شهر ایجاد شود شهروندان می‌توانند خودرو‌های خود را در پارکینگ‌های حاشیه شهر پارک کنند و در هسته مرکزی که ترافیک وجود دارد از این دوچرخه‌ها برای تردد استفاده کنند که به این صورت استفاده از دوچرخه فرهنگ‌سازی می‌شود و آلودگی‌های زیست‌محیطی و صوتی کاهش‌یافته و علاوه بر آن سبب روان‌سازی ترافیک می‌شود.

وی در مورد قطع چراغ‌های راهنمایی در چهارراه‌های این شهر نیز گفت: بیشتر چراغ‌های راهنمایی در معابر مختلف قدیمی هستند که به‌محض نوسانات و یا قطع برق از حال اتوماتیک خارج می‌شوند و مشکلاتی را برای پلیس ایجاد می‌کنند.

ابراهیمی تأکید کرد: وظیفه پلیس راهور انتخاب نوع چراغ و جانمایی و تعیین محل نصب آن است و خریداری و نصب آن بر عهده شهرداری است که چندین بار در این مورد با شهرداری مکاتبه شده، اما شهرداری اعلام کرده با توجه به هزینه بالای این چراغ‌های راهنمایی قادر به خرید آن‌ها نیستند.

وی تصریح کرد: کمربندی بروجرد نیز با دارا بودن پیچ و قوس‌های خطرناک و پرتگاه از نقاط حادثه‌خیز این شهر است که بسیاری از فوتی‌های تصادفات مربوط به این نقطه از شهر است و مکاتبات بسیاری با شهرداری و فرمانداری برای نصب دوربین و سرعت کاه صورت گرفته، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راهور بروجرد با اشاره به پیگیری‌های پلیس راهور و شهرداری و مصوبه شورای ترافیک این شهرستان افزود: بر این اساس میدان قیام از حالت اولیه و بلاتکلیفی خارج و میدانی در این محدوده طراحی‌شده و زیباسازی آن توسط شهرداری در حال انجام است که شهروندان از این وضعیت جدید رضایت حداکثری دارند و در آینده نیز قرار است خیابان جعفری با مصوبه شورای ترافیک به پیاده راه تبدیل شود و تنها راهی برای ترددخودرو‌های امدادی و انتظامی در نظر گرفته شود.

وی خبری هم برای شهروندان داشت و گفت: با توجه به اینکه تا پایان سال ۹۵ برابر بخشنامه و ابلاغیه‌های پلیس راهور ناجا خلافی‌ها تخفیف پیداکرده شهروندان تا آخر آذرماه فرصت دارند جرائم خود را پرداخت کنند در غیر این صورت جرائم دوباره به حالت اول برمی‌گردد.

انتهای پیام/م

کمبود امکانات مانع فعالیت پلیس دوچرخه‌سواردر بروجرد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.