فراز و نشیب بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات هم به پایان رسید؛ اما حضور مردم بسیار کمرنگ بود.

فراز و نشیب بیست و سومین نمایشگاه مطبوعاتبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات هم به پایان رسید. اما حضور مردم که عنصر اصلی برای برپایی چنین نمایشگاه‌هایی است، بسیار کمرنگ بود و اگر حضور غرفه داران را از جمعیت اصلی این روزها کم کنیم، شاهد افزایش مخاطب برای بازدید از نمایشگاه نبودیم. این مسئله باعث تعجب بسیاری از اهالی سیاست، فرهنگ و حتی خود اهالی رسانه شده بود.

البته باید گفت حضور چهره های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات بسیار چشمگیر بود و از ساعات آغازین نمایشگاه تا واپسین ساعات پایانی همچنان ادامه داشت و متوقف نمی شد.

آن چیزی که در نمایشگاه بسیار خودنمایی می‌کرد، سلفی‌های ماندگار اهالی رسانه، بازدیدکنندگان و ... با چهره های مطرح جامعه بود که در گوشه و کنار نمایشگاه شاهد آن بودیم. از سلفی با چهره ها گرفته تا سلفی با کاریکاتور ها، نقاشی ها و گاهی هم پوسترها!

البته باید این نکته را هم متذکر شد که عملکرد اهالی رسانه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، بسیار چشمگیر بود و در هر غرفه ای مشغول یاری و اطلاع رسانی مخاطبان و اهالی مطرح و چهره های حقوقی، هنری، علمی، سیاسی، اقتصادی و... بودند و از هیچ تلاشی برای کمک به پرسشگران دریغ نمی‌کردند. اهالی رسانه بعد از حضور هر چهره ای در نمایشگاه مشغول گپ و گفت با آن ها هم می شدند.

برخی غرفه ها، کلاس های آموزشی می گذاشتند، برخی خدمات رایگان ولی مفید را در اختیار اهالی رسانه و بازدیدکنندگان قرار می دادند و پایگاه های خبری مشغول استعداد یابی و اشتغال برای اهالی نمایشگاه بودند.

گفتنی است؛ برخی از غرفه ها علی الخصوص غرفه های انتهایی و گوشه و کنار نمایشگاه، از توجه کمتری نسبت به دیگر غرفه ها برخوردار بودند و گاهی حتی به معنای واقعی بازدید کننده نداشتند و مردم به طور گذری از کنار غرفه های آنها می گذشتند و این مسئله بسیار آن ها را ناراحت کرده بود.

مسئله دیگر، بازدید هر شب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه گروه همراهش از غرفه ها و پایگاه های خبری بود که مدت زمانی را برای بررسی عملکرد، بررسی مشکلات و گاهی هم برای گرفتن عکس یادگاری صرف می کردند.

البته به دور از این اتفاقات گاهی تلخ و گاهی خوش، سرگرم کردن مردم بعد از بازدید طولانی و خستگی بسیار از نمایشگاه توسط اهالی هنر و اجرا چیز دیگری بود که خنده را بر لبان مخاطبان و گاهی هم اهالی رسانه می‌نشاند.

به هر حال؛ اختتامیه بیست و سومین دوره از نمایشگاه مطبوعات، دیروز با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان و ادب فارسی، شمخانی مدیر شورای امنیت ملی و اهالی رسانه و ... در سالن نمایشگاه برگزار شد و دفتر این رویداد فرهنگی هم بسته شد.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار