مسعود جعفری جوزانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ما نباید حضور نشریات زرد را نفی کنیم/آخرین خبر از «کوروش کبیر»

مسعود جعفری جوزانی در حاشیه نمایشگاه مطبوعات از علاقه‌اش به کاغذ و رونمایی از کتاب کوروش کبیر گفت.

مسعود جعفری جوزانی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایشگاه مطبوعات گفت: هر جریان و جشنواره‌ای برای رسانه به خصوص مطبوعات جلب توجه می‌کند و مهم‌ترین مسأله این است که برای مردم انگیزه ایجاد می‌کند که به چیزی فکر کنند که در زندگی‌شان اهمیت دارد.

وی در خصوص ارتباط و میزان علاقه‌اش به رسانه‌های مکتوب تصریح کرد: من کلاسیک را دوست دارم و دلم می‌خواهد رسانه‌ها مکتوب باشد، ولی امروزه ممکن است شیوه نگاه کردن به مطلب فرق کند و به اصطلاح کامپیوتری شده باشد ولی تفاوتی ندارد. نسل من معلوم است که کاغذ را بیشتر دوست دارند چون یک نوستالژی از آن وجود دارد. با همه این حرف‌ها به نظرم اهل قلم در هر شرایطی از بین نخواهند رفت.

جعفری جوزانی با اشاره به پرداختن این رسانه‌ها به موضوعات سینمایی و هنری اظهار داشت: بعضی از این تشریفات خیلی خوب هستند و واقعاً زحمت می‌کشند، اصلاً وقتی کسی روزنامه بیرون می‌دهد به این معنی است که عاشق فرهنگ است چون حتی منافع مادی هم برایش ندارد با همه گرفتاری‌های اهل قلم باز هم می‌نویسد و منتشر می‌کند، برای همین در این وضعیت باید عاشق باشی که قلم بزنی.

کارگردان «ایران برگر» در ادامه راجع‌به اخبار کذبی که گاه و بی‌گاه در این رسانه‌ها از هنرمندان منتشر می‌شود، گفت: این اخبار همیشه در روز‌نامه‌های زرد است ولی بالاخره در جامعه وجود دارد. این نشریات هم لازم است و ما نباید زیاد آن‌ها را نفی کنیم، از این دست جملات در همه جای دنیا وجود دارند که شایعه و این مسائل را مطرح می‌کند و این چه عیبی دارد؟! همین که حقیقت ندارد کافی است و نباید خیلی شلوعش کنیم، چرا که ما در ایران خیلی خود‌مان را جدی می‌گیریم و نمی‌شود با کسی شوخی کرد؛ ولی خوب عده‌ای هم از شایعه و این رفتار‌ها نان در می‌آورند و ما هم گاهی دست مایه‌ای برایشان می‌شویم.

وی در پایان با اشاره به فیلم «کوروش کبیر» که مشغول آن است، خاطر نشان کرد: فعلاً زیاد نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم، چون هر اتفاقی که قرار است بیافتد را می‌خواهیم در پرده برداری از کتاب اول کوروش که هفته دیگر است، اعلام کنیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار