کدام فیلم های جشنواره عمار در مسیر پیاده روی اربعین به نمایش در آمدند؟

به همت اکران‌کنندگان مردمی جشنواره عمار، زائران حسینی در مسیر پیاده‌روی به سمت کربلا فیلم‌های این جشنواره را تماشا کرده‌اند.

اکران فیلم‌های عربی و انگلیسی جشنواره عمار برای زائران حسینیبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به همت اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار، زائران حسینی در مسیر پیاده‌روی به سمت کربلا، در «سینما اربعین» مرز شلمچه، فیلم‌های این جشنواره را تماشا کرده اند.

مرضیه پیرمرادی اکران کننده مردمی جشنواره فیلم عمار درباره اکران آثار این جشنواره در قالب برنامه «سینما اربعین» گفت: با پیگیری‌هایی که از فعالان رسانه‌ای خرمشهر داشتیم، متوجه شدیم که آنها در مرز شلمچه، عمود 277 و در موکب سردار شهید بهروز مرادی، فعالیت های فرهنگی دارند.

وی در همین باره ادامه داد: با موافقت مسئولان موکب، در کنار فعالیت ها و برنامه های فرهنگی دیگر، جایگاهی هم برای نمایش فیلم‌های جشنواره عمار درنظر گرفتیم.

پیرمردادی خاطرنشان کرد: در روز نخست نمایش فیلم های جشنواره عمار با توجه به آماده نبودن فضای اکران، استقبال کمی را از طرف مردم شاهد بودیم، اما در روزهای بعد با طراحی دوباره محل اکران، استقبال مردم بیشتر شد.

این اکران کننده مردمی یادآور شد: اکران فیلم های جشنواره مردمی عمار از شنبه در قالب برنامه «سینما اربعین» در موکب سردار شهید بهروز مرادی آغاز شده است و تا روز جمعه 19 آبان ماه ادامه دارد، البته به دلیل اینکه فیلم ها با ویدئو پروژکتور نمایش داده می شود، عصرها امکان اکران داریم.

وی اظهار داشت: تا امروز 16 فیلم کوتاه مانند «بچه و مرد»، «قهرمان من»، «تیهو» و مستندهایی مثل «مادرانه» و «معبر» را در قالب «سینما اربعین» برای زائران حسینی اکران کرده‌ایم.

این فعال فرهنگی در همین باره توضیح داد: مستند «معبر» یکی از مستندهایی بود که نمایش آن تا امروز با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شده است، همچنین نماهنگ «وارثین» هم علاوه بر زائران ایرانی، با استقبال زائران افغانستانی که در حال حرکت به سمت مرز و رفتن به عراق بودند، همراه شده است.

وی اضافه کرد: در جریان این اکران‌ها برخی از فیلم های عمار را هم که به زبان عربی و انگلیسی، ترجمه و زیرنویس شده‌اند، آماده کرده‌ایم تا اگر زائر یا بازدیدکننده خارجی داشتیم، این فیلم ها را برای آنها نمایش بدهیم.

این اکران کننده مردمی با بیان اینکه در موکب سردار شهید بهروز مرادی بخشی را با عنوان سلفی با شهید حججی داریم، یادآور شد: بعد از نمایش مستند «قهرمان من» برای زائران، درخواست‌ها هم برای گرفتن سلفی با پوستر این شهید، بیشتر شد.

پیرمرادی عنوان کرد: در کنار نمایش فیلم های جشنواره عمار در این موکب، جذب اکران کننده هم داریم که با ثبت نام داوطلبان و معرفی سامانه اکران فیلم عمار به آنها، بسته ‌های فیلمی را جهت اکران در اختیار این عزیزان می‌گذاریم، همچنین بروشورهای معرفی جشنواره را هم در میان زائران توزیع می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.