مدیر قرآن و عترت ارشاد فارس خبر داد؛

جشنواره صنایع دستی و هنرهای تجسمی با موضوع قرآن در فارس

جشنواره صنایع دستی و هنر‌های تجسمی با موضوع قرآن و عترت در شهرستان ارسنجان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی احمدی مدیر گروه قرآن و عترت ارشاد فارس گفت: این جشنواره یکی از ۲۵ جشنواره فرهنگی، قرآنی است که در هفته قرآن و عترت در استان فارس برگزار می‌شود.

وی ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و اهل‌بیت، گسترش فعالیت‌های فرهنگی - هنری - مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین، شناسایی هنرمندان معاصر و فعال عرصه قرآن وعترت و ارج گذاشتن به هنر معنوی، دینی، اسلامی، ایرانی و سنتی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

احمدی موضوع اصلی این جشنواره را قرآن و عترت عنوان کرد و افزود: در بخش قرآن استفاده از مضامین قرآنی و اشاره صریح یا غیرمستقیم به آیات نورانی قرآن و در بخش عترت استفاده از سیره و زندگانی اهل بیت و روایات و مناقب نقل شده از اهل بیت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: وحدت و انسجام امت اسلامی، شهادت و ایثار، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ حجاب و عفاف، ولایت، استکبارستیزی و مبارزه با ظلم از دیگر موضوعاتی است که شرکت‌کنندگان می‌توانند به تولید اثر بپردازند.

احمدی بیان کرد: تذهیب شامل شمسه، صفحه دعای شروع و ختم قرآن، صفحات افتتاح، حاشیه صفحات، صفحات تزئینی و رشته مثنی‌سازی شامل نقل عین به عین یک اثر تذهیب با اولویت آثار دوره‌های تیموری و صفوی همچنین صنایع دستی چوبی شامل معرق کاری چوبی، منبت کاری چوبی و نازک کاری چوبی رشته‌های این جشنواره هستند.

مدیر قرآن و عترت ارشاد استان فارس از برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی نیز خبر داد و گفت: این جشنواره نیز به صورت استانی و در شهرستان شیراز برگزار می‌شود و موضوعات این جشنواره شامل مضامین قرآنی و اشاره صریح یا غیرمستقیم به آیات نورانی قرآن، استفاده از آیات قرآن، سیره و زندگانی اهل بیت و روایات و مناقب نقل شده از اهل بیت است.

وی اظهار داشت: شهدای مدافع حرم موضوع ویژه این جشنواره است و نقاشی، خوشنویسی و نقاشی خط بخش‌های جشنواره هنر‌های تجسمی است.

مدیر قرآن و عترت ارشاد استان فارس تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ آذرماه، انتخاب آثار ۲۵ آذرماه و داوری و اختتامیه یکم دی ماه است، متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.quranfars.com مراجعه کنند.
انتهای پیام/ر

برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار