حجت‌الاسلام فرحزاد:

ثواب یک حج و یک عمره برای هرقدم زائر پیاده روی اربعین

استاد حوزه علمیه قم گفت:براساس روایات،زائر پیاده روی اربعین حسینی (ع)هر گامی که بردارد، ثواب یک حج و یک عمره را می‌برد.

ثواب یک حج و یک عمره برای هرقدم زائر پیاده روی اربعینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم ،ظهر امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی که در دفتر مرحوم آیت‌الله بروجردی برگزار شد، با اشاره به نقش هدایت گری امام حسین(ع) اظهار کرد: این امام معصوم افرادی که گمراه هستند را مورد هدایت قرار می‌دهد، مگر کسانی که عناد داشته باشند، در مراسم‌های عزاداری حسینی شاهد حضور پیروان مذاهب و ادیان مختلف هستیم.

وی افزود: براساس روایات زائر پیاده حرم امام حسین(ع) هر گامی که بردارد، ثواب یک حج و عمره می‌برد و فرشتگان الهی همراه زائرین پیاده حرم امام حسین(ع) هستند، ثواب‌های بسیاری برای زیارت پیاده این بارگاه مقدس در روایات بیان شده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: محبت امام حسین(ع) یک محبت خاص است و مراجع عظام تقلید به عزاداری و سوگواری در شهادت امام معصوم توجه زیادی داشتند، عزاداری امام حسین(ع) جزو اعمالی است که در روز قیامت به درد انسان می‌خورد.

حجت‌الاسلام فرحزاد، اخلاص در اعمال را ضروری دانست و تصریح کرد: براساس روایات بسیاری از اعمال انسان‌ها خالص نیست، حتی اولیای الهی هم این واهمه را دارند که آیا اعمالشان برای خداوند خالص است یا خیر.

وی بیان کرد: ولایت اهل‌بیت(ع) جزو نعمت‌های بزرگ خداوند است و ما باید خدا را به خاطر این نعمت همیشه شکر کنیم، هر کسی که خداوند برای او اراده خیر کرد، محبت امام حسین(ع) او را از خود بی خود می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اربعین حسینی تجدید خاطره عاشورا است و در این روز تمام خاطرات اهل‌بیت(ع) در روز عاشورا مرور شد، جابر بن عبدالله انصاری از اصحاب رسول اکرم(ص) در روز اربعین شهادت امام حسین(ع) به زیارت قبر این امام معصوم رفت.

حجت الاسلام فرحزاد در پایان با اشاره به سنت زیارت قبر امام حسین(ع) در روز اربعین خاطرنشان کرد: جابر بن عبدالله انصاری زائر قبر این امام معصوم در روز اربعین بود، او تمام آداب زیارت را در آن روز رعایت کرد، زیارت با معرفت قبر امام حسین(ع) ثواب بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام/ش

سخنان حجت الاسلام فرحزاد در مراسم سوگواری اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.