کریمی: برای شفاف سازی در فوتبال باید فیش حقوق تاج، ساکت و کفاشیان منتشر شود

سرمربی سابق نفت تهران گفت: شفاف سازی تنها برای مربی و بازیکن نیست بلکه باید فیش حقوقی تاج، کفاشیان و ساکت هم منتشر شود.

کریمی: برای شفاف سازی در فوتبال باید فیش حقوق تاج، ساکت و کفاشیان منتشر شودبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان علی کریمی در گفت و گو با برنامه لیگ یک درباره  افرادی که برای فوتبالیست شدن فرزندانشان به او مراجعه می کنند، بیان کرد: صرف علاقه منجر به پیشرفت در فوتبال نمی شود و افراد باید استعداد داشته باشند. اتفاقاتی که می بینیم واقعا تاسف بار است و مسئولانی که در فدراسیون فوتبال حضور دارند  باید این مسائل را ببینند.  آقایانی که در کمیته اخلاق و کمیته انضباطی حضور دارند باید پیگیر باشند چراکه آنها در قبال بازیکنان و فوتبال مسئولیت دارند.

برای شفاف سازی باید فیش حقوقی تاج، ساکت و کفاشیان منتشر شود

کریمی افزود: از تاج می پرسم چرا فیش حقوقی خودش، کفاشیان و ساکت را منتشر نمی کند تا شفاف سازی صورت بگیرد. خانواده فوتبال تنها بازیکنان و مربیان نیستند.بنابراین اگر دنبال شفاف سازی هستید فیش حقوقی خود و تمام اعضای عالی رتبه فدراسیون را منتشر کنید. من کاری به کارمندان زحمتکش فدراسیون ندارم چراکه اگر آنها هم کار خود را به بهترین شکل انجام نمی دادند، فاجعه می شد. پیشنهاد می کنم آقایان از این دایره بیرون بیایند چراکه مطمئنا افراد خوبی در بیرون دایره هستند که برای پیش برد امور فوتبال افکار خوبی دارند.

یک بازیکن را در نفت بازی دادند و به او گفتند باید هوای ما را داشته باشی

او ادامه داد: خواهش می کنم مسائل فساد در فوتبال را به آقایان نشان دهید و واکنش هایشان را ببینید. در همین تیم نفت یک بازیکن را به زمین فرستادند و به او گفتند همانگونه که ما هوایت را داشتیم باید هوایمان را داشته باشی. آن بازیکن هم گفته بود من پولی نگرفتم که بخواهم هوایتان را داشته باشم که به او گفتند در نفت از پول خبری نیست.

اگر تیموریان به AFC نامه نمی زد، تاج پیگیر مطالبات بازیکنان نمی شد

کریمی با اشاره به بدهی فراوان باشگاه ها به بازیکنان و مربیان گفت: از تاج بپرسید اگر آندرانیک تیموریان و برخی بازیکنان دیگر به AFC نامه نمی زدند و حق و حقوشان را پیگیری نمی کردند برای پرداخت این بدهی ها کاری می کرد؟ چرا  این کاری که الان انجام می شود چهار سال قبل انجام نشد. تاج و اطرافیانش نزدیک به 10 سال است که مانند یک دایره در فوتبال هستند اما فوتبال را به جایی نرسانده اند. دوستان از یک کار ماندگارشان اسم ببرند شاید من در جریان نیستم.

پول یک اردوی کی روش را صرف تجهیز زمین کمپ تیم های ملی کنید

او افزود: آیا شما ساختمان فدراسیون فوتبال را خریدید؟ شما کمپ تیم های ملی را درست کرده اید؟ همچنان سرمربی تیم ملی ایران برای برگزاری اردوی های تدارکاتی که البته برای رسیدن به موفقیت به آن نیاز دارد، بین 150، 200 و 300 هزار دلار هزینه می کند اما اگر پول یکی از این اردوها را صرف تجهیز زمین کمپ تیم ملی کنید می توانید آن را مانند زمین ورزشگاه آزادی درست کنید. چرا این کارها را انجام نمی دهید؟ این همه با افرادی که داخل دایره بودند مشورت کردید و به جایی نرسیدید. دست کم یک بار با افراد خارج از این دایره مشورت کنید شاید اتفاق های خوبی برای فوتبال بیفتد.

فدراسیون فوتبال،از قرارداد 30 میلیونی بازیکن، 8 میلیون حق انتقال برمی گیرد

سرمربی سابق نفت تهران عنوان کرد: چه زمانی قرار است مشکلات فوتبال حل شود. شما برای حق انتقال بازیکنان 3 تا 5 درصد قرارداد آن ها را می گیرید. باور کنید در مخابرات هم حق جا به جایی را برداشته اند. برای خروج هر بازیکن از استان 8 میلیون تومان دریافت می کنید. بازیکنی با قرارداد 30 میلیونی باید 8 میلیون پول خروج از استان دهد. این عامل سبب می شود برخی بازیکنان در همان استان بمانند یا اینکه فوتبال را کنار بگذارند. چرا نسبت به درآمدهایی که از این راه حاصل می شود، شفاف سازی نمی کنید؟

 

با پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی چند کار درست انجام دهید

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره واریز پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی به حساب فوتبال بیان کرد: از صعود تیم ملی به جام جهانی 12 تا 13 میلیون دلار پول به فدراسیون می رسد و می توانید روی این پول حساب کنید و با آن برخی کارها را انجام دهید. آقایان تا می خواهند کاری انجام دهند می گویند به دلیل اینکه ارگان دولتی هستیم برای انجام شدن یک کار باید اتفاق خاصی رخ دهد. بنابراین قانون باید برای همه رعایت شود.

آقای تاج هیچ جای دنیا 100 درصد بلیت ها را اینترنتی نمی فروشند

کریمی ادامه داد: چرا هیچوقت فدراسیون فوتبال در پایان فصل درآمدهایش را اعلام نمی کند؟ در همین ماجرای بلیت فروشی چه اتفاقی افتاد؟ به تاج می گویم هیچ جای دنیا 100 درصد بلیت ها به صورت اینترنتی به فروش نمی رود. برای این حرف هم مثال می زنم. فرض کنید روز بازی استقلال و پرسپولیس یک هوادار که برای انجام دادن کاری به تهران سفر کرده است و می خواهد دربی را ببیند به دلیل اینکه بلیت اینترنتی نخریده است باید از تماشای دربی محروم شود؟ در کل دنیا 15 درصد بلیت ها در ورزشگاه به فروش می رسد. فردی هم که اینترنتی بلیت خریده است بدون دردسر به ورزشگاه می آید و بازی را تماشا می کند.

اگر بازیکن و مربی نباشند، تاج باید برای دورهمی با دوستانش باید به پارک برود

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: شفاف سازی تنها برای بازیکن و مربی است؟ اگر آنها نباشند شما باید به پارک بروید و مانند سایر هم سن و سال هایتان درو هم بنشینید و ورزش کنید. زمانیکه از فوتبال استفاده می کنید 2 کار مثبت هم انجام دهید. این پست ها مادام العمر نیست و اگر این 2 کار مثبت را انجام دهید پس فردا که از فوتبال رفتید یا شما را کنار گذاشتند، چهار نفر شما را دعا می کنند.

تاج، کفاشیان و ساکت رو به روی من بنشینند تا مردم قضاوت کنند چه کسی غصه فوتبال را می خورد

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: حرف های زیادی هست که می توانم در مورد آنها صحبت کنم اما محور برنامه لیگ یک این حرف ها نیست. تاج، ساکت و کفاشیان اگر فکر می کنند من در جای خلوتی نشسته ام و حرف می زنم 3 نفری به هر برنامه ای که علاقه دارند بیایند تا با هم صحبت کنیم و در آن برنامه با شما که به فوتبال چسبیده اید بحث می کنیم تا در نهایت مردم قضاوت کنند که چه کسی غصه فوتبال را می خورد.

بیشتر بخوانیم

صحبت های علی کریمی درباره فساد در فوتبال + فیلم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
ایول .ایول
Germany
ناشناس
۰۲:۳۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
احسنت علی کریمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
عالی بود
ممنون
زنده باد علی کریمی ،مرحبا به این صراحت و شجاعت
آخرین اخبار