نمازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکلات کشور با ایجاد و ادغام وزارتخانه‌ها حل نمی‌شود/برای دولت هزینه نتراشیم

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: ادغام و یا تشکیل وزارتخانه جدید، راه حل مشکلات کشور نیست بلکه هزینه‌های دولت را افزایش می‌دهد.

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اصلاح ساختار دولت و ایجاد چند وزاتخانه جدید، اظهار کرد: از اوایل پیروزی انقلاب به صورت مکرر تغییراتی در ساختار دولت از جمله اضافه کردن و کاهش تعداد وزارتخانه‌ها، انجام شده است.

وی ادامه داد: برای مثال در مجلس ششم حکم برنامه، ادغام چند وزاتخانه بود که انجام آن ضروری به نظر می‌رسید. در آن دوره وزارت جهادسازندگی و جهاد کشاورزی در هم ادغا شدند که کار مناسبی بود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: متاسفانه در دوره‌های بعدی برخی ادغام‌ها به درستی انجام نشد، قرار بود  بعد از ادغام، ساختمان‌های وزارتخانه‌ها به فروش برسند و بودجه آن در اختیار دولت قرار بگیرد که این کار انجام نشد.

نمازی با بیان اینکه ادغام و یا تشکیل وزارتخانه جدید راه حل مشکلات کشور نیست، گفت: تفکیک و تشکیل وزارتخانه‌ها هزینه‌های دولت را افزایش می‌دهد و آن را فربه‌تر می‌کند.

وی تاکید با تاکید بر اینکه اقدام فنی و درست، کاهش حجم دولت است، درباره ادغام وزارت مسکن و راه، اضافه کرد: ادغام وزارتخانه‌های مسکن و راه از ابتدا اشتباه بود چرا که حوزه فعالیت  مسکن و راه با هم متفاوت است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره تشکیل وزارتخانه آب، بیان کرد: یکی از حوزه‌های فعالیت وزارت نیرو بحث آب است و با وجود تعریف وظایف حوزه آب در وزات نیرو، دیگر چه نیازی به تشکیل وزارتخانه جدیدی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه آیا با ایجاد وزارتخانه‌های جدید، می‌خواهیم برای خودمان پست و مقام درست کنیم، گفت: در جابه جایی مسئولیت‌ها و تشکیل  نهادهای جدید، هزینه‌های زیادی بر دولت تحمیل می‌‌شود و فرصت‌ها هدر می‌رود.

نمازی خاطر نشان کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور برنامه‌هایی همچون برنامه ششم، سندچشم انداز و سیاست‌های کلی را داریم یعنی در بخش مقررات کمبودی نداریم و یکی از اقدامات لازم داشتن اراده قوی برای فعالیت، کاهش موازی کاری‌ها، کوچک کردن دولت و تفکیک وظایف است.

انتهای پیام/

 

شرایط اصلاح ساختار دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار