بلای وحشتناکی که حشره کش‌ها سر جنین می‌آورند

یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض آفت کش‌ها در دوران بارداری، خطرات هولناکی برای جنین به دنبال دارد.

خطر آفت کش ها در دوران بارداری را جدی بگیریدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان موسسه بهداشت ملی فرانسه دریافته اند که  قرار گرفتن در معرض آفت کش ها در دوران بارداری خطر ابتلا به تومورهای مغزی در کودکان را افزایش می دهد.

 بررسی های کشف شده در این زمینه نشان می دهد، مواد شیمیایی که به طور معمول برای جلوگیری  از آسیب حشرات به محصولات کشاورزی اسپری می شوند، احتمال ابتلا به سرطان و تومور های مغزی را 1.4 برابر افزایش می دهد.

محققان معتقدند آفت کش ها ممکن است حاوی ترکیبات سرطان زا باشند که از جفت جنین عبور می کنند.

آفت کش ها در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی مانند توت فرنگی، اسفناج و مرکبات کاربرد وسیعی دارند،  در حالی که آوکادو، ذرت و آناناس کمترین میزان  نیاز به استفاده از آفت کش ها را دارند.

محققان فرانسوی در موسسه تحقیقات بهداشت و پزشکی فرانسه، 3539 کودک زیر 15 سال را طی دو آزمایش بررسی کرده اند که از این تعداد، 437 نفر به سرطان مغز مبتلا بودند. پرسش نامه های متعددی مخصوص والدین و کودکان تهیه شد و  حتی محققان با کودکان مصاحبه تلفنی انجام دادند.

نتایج این بررسی ها نشان داد که قرار گرفتن در معرض آفت کش ها در دوران بارداری، خطر ابتلا به تومور مغزی را در کودکان 1.4 برابر افزایش می دهد و حشره کش هایی که برای از بین بردن موریانه، قارچ یا جوندگان به کار برده می شوند؛ بیشتر خطرناک هستند.

این محققان افزودند که آفت کش ها ممکن است تومورهای مغزی خاص دوران کودکی را ایجاد کنند، همین آفت کش ها شامل ترکیبات سرطان زا نیز هستند که از جفت جنین عبور می کنند.

این یافته های اخیر که در مجله بین المللی سرطان نیز منتشر شده است،  دلیل دیگری برای توصیه به مادران در دوران بارداری است تا از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفت کش ها به طور جدی خودداری کنند.

 سازمان بهداشت جهانی هفت ترکیب شیمیایی سمی را که عمده آنها آلاینده های آلی پایدار هستند،  مشخص کرده است که به عنوان آفت کش روی گیاهان به کار می روند و برای انسان مسمومیت زا و خطرناک هستند.

تحقیقات پیشین نشان می داد که سموم حشره کش آلی باعث تومور بدخیم در بافت های پیوندی و سرطان خون، ریه و سینه می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
کلا نباید از این چیزها استفاده کرد مگر در حالت ضرورت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
وای خدا رحم کنه
آخرین اخبار