آیا علم وجود روح را ثابت می کند؟

دو فیزیکدان مطرح در آمریکا و انگلیس نتیجه تحقیق خود را در خصوص وجود روح که از سال 1996 آغاز کرده بودند به تازگی منتشر کرده اند.

آیا علم وجود روح را ثابت می کند؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر ما مغز انسان را یک "کامپیوتر بیولوژیکی" فرض کنیم، نفس یا روح انسان نیز مانند برنامه ای است که توسط یک "کامپیوتر کوانتومی" در مغز وی اداره می شود. عجیب تر آنکه روح یا نفس انسان بعد از مرگ جسم از بین نمی رود بلکه به کائنات بر می گردد.

این ادعایی است که به تازگی توسط دو فیزیکدان انگلیسی و  آمریکایی با نام پروفسور استوارت همروف و دکتر سر راجر پنروز که یک خداناباور است مطرح شده است. استوارت همروف؛ فیزیکدان و کاردان آمریکایی و استاد بیهوشی و روانشناسی در دپارتمان دانشگاه آریزونا و سر راجر پنروز؛ فیزیکدان و ریاضیدان برجسته انگلیسی و استاد دانشگاه آکسفورد براساس یک نظریه کوانتومی که از سال 1996 روی آن تحقیق می کنند ادعا می کنند که روح انسان در میکروتوبول ها یا ریزلوله های سلول های مغز قرار دارد.

بنا به گفته این دو دانشمند بعد از مرگ کلینیکی انسان و هنگامی که قلب از کار می ایستد و جریان خون متوقف می شود، میکروتوبول وضعیت کوانتومی خود را از دست می دهد اما همچنان اطلاعات را در خود نگه می دارد. این اطلاعات نابود نشدنی است و سپس در مقیاسی وسیع در کائنات منتشر می شود.

چنانچه فردی از حالت نزدیک به مرگ دوباره زنده شود، این اطلاعات مجددا به جایگاه خود در میکروتوبول باز می گردد و در اصطلاح فرد تجربه نزدیک به مرگ را پشت سر می گذارد اما در صورت مرگ فرد، اطلاعات در محلی خارج از بدن که ما روح می نامیم ذخیره می شود.

منبع:Peace Quarters

اثبات وجود روح از نظر علمی

۱۱:۰۲ ۲۶ دی ۱۴۰۲
نیک نژاد هستم هموطنان عزیزپیام بگذارید
۱۰:۵۹ ۲۶ دی ۱۴۰۲
قرآن درموردروح اختلاف نظرداردمردگان هیچ صدای زندگان رانمی شنوندوارواح درجهان آخرت است
۱۰:۵۹ ۲۶ دی ۱۴۰۲
مردگان هیچ صدای زندگان رانمی شنوندوارواح درجهان آخرت است
۱۸:۱۳ ۲۴ دی ۱۴۰۲
حسن نیک نژاد
۱۰:۵۱ ۱۱ دی ۱۴۰۲
درود هموطنان عزیز،انسان موجودی است که پس از مرگ هم نامحدود است این راعلم کشف کرده،تکامل یافته ای ازهستی بی پایان
۱۰:۵۰ ۱۱ دی ۱۴۰۲
۱۵:۰۷ ۱۰ دی ۱۴۰۲
درضمن بعضی مواقع ذهنم سفیده،خواب نمی بینم
۱۵:۰۷ ۱۰ دی ۱۴۰۲
درضمن بعضی مواقع ذهنم سفیده،خواب نمی بینم
۱۴:۲۶ ۱۰ دی ۱۴۰۲
پس چرا زنده ها را خواب می بینم اما از اموات هیچ خواب نمی بینم سه شنبه ها و پنجشنبه ها جمعه ها طلب آمرزش و دعا می کنم نکنه اموات با زنده ها قهرند،آخه زنده ها هم مسافرند-نیک نژاد هستم
حسن نیک نژاد
۱۱:۱۷ ۰۸ دی ۱۴۰۲
۲۰:۳۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
یک دلیل
United States of America
احمد
۱۰:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
خوب زندگی کنین به کسی ظلم نکنید مردی تمومه.
هیچ چیزی نیس.
روح توهمی بیش نیس.
پس از زندگی لذت ببرید
United States of America
۱۰:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
خوب زندگی کنین به کسی ظلم نکنید مردی تمومه.
هیچ چیزی نیس.
روح توهمی بیش نیس.
پس از زندگی لذت ببرید
مریم
۱۴:۳۶ ۰۷ تير ۱۴۰۲
اون چیزی که پدرتون دیدن فک کنم جن بوده،ولی کاش روح وجود داشت منکه باور نمیکنم وجود داره
۲۳:۴۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
عقل
۲۳:۴۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
یکی جواب سوال من را بدهد
بعد از مرگ، تا مدتی مغز به فعالیت خود ادامه می‌دهد درسته؟
خوب در این مدت اتفاقاتی می‌افتد که بر گرفته از جسم مادی هست
نه چیز دیگر؟
تا حالا کسی که مغزش نابود شده است؟ دوباره زنده شده است که برای چند ثانیه بگوید روح وجود دارد؟
مهدی
۱۸:۲۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
۰۳:۱۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
سولینا
۰۴:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
درست واقعا دوست منه چند وقت دیدم قرآن گفت .روح داره .همه می رود بهشت یا جایی تعلق دارد برای بنده پروردگار منه .همیشه نمیدونم این جن شیطان روح یا خودم خیاال شدم
E
۰۶:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
هیچ دلیلی بر وجود یا عدم وجود ذکر نکردید واینکه ربط فیزیک دان و شیمی دان را به سلول و روح نفهمیدم.
اعتماد
۱۰:۲۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
روح وجود داره من خودم تجربه جدایی روح از بدن داشتم و این جریان خیلی واقعی ار ازین دنیا بود
روح القدس
۲۰:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
روح وجود دارد ولی دیدنش غیرممکنه شاید در خواب
Argentina
جینا
۰۴:۴۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
بچه ها تا یک سنی میتونن موجودات زنده در ابعاد دیگه (که خیلی ها جن مینامند) رو ببینن بخاطر ساختمان چشمشون. وقتی بزرگ میشن کم کم چشمشون تغییراتی پیدا میکنه و اون توانایی رو از دست میده
حسین
۱۷:۰۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
خخخ
آیا روح همون مغز انسانه؟
خدا تو قرآن گفته هنگام خواب روح رو از بدن انسان میگیرم و بعد از بیدار شدن برمی‌گردانم
خوب گوش بده
ولی علم نظر متفاوتی داره و میگن روحی نیست همش ساخته و پرداخته ذهن ماست که خواب می‌بینیم!!!! خخخ
پس چرا بعصی از خواب ها اتفاق می افتند؟
کی خبر رو رسونده از قبل ؟
خخ ذهن ما؟
مسخره نیس؟
ببین خب قبول باشه اینم دروغ اصن علم درس میگه اوکی
اما
چرا پس برخی افراد وقتی به کما میرن با اینکه ذهنشون از کا میوفته و مغز دیگه فعالیتی نداره واس چی خواب میبینه طرف؟ یا بعضیا بودن که به یک عالم دیگه ایی رفتن؟ آیا اینا توهم ذهنیه؟ اصلا مغزی نیس تو کما ک ذهن باشه!
کور مادر زاد رو چی میگین؟ وقتی رفت کما مو به مو اون سمت تعریف می‌کرد! با اینکه چیزی قبلش نمیتونست ببینه و ذهنش تصویر سازی کنه براش
خب به این نتیجه می‌رسیم که روح یه چیز غیبی و ماورا طبیعیه
۱۲:۲۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
دوست عزیز این مطلب هیچ منافاتی با مذهب و گفته های خداوند نداره ، روح همون شعور و آگاهی هست که مغز انسان تنها گیرنده و تقویت کننده آن هست. پس از مرگ مادی و بدنی انسان، روح یا همون آگاهی در کائنات وجود داره
کاظم
۲۰:۳۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
احسنت
۲۲:۳۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
استاد مجتبی
۱۱:۱۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
دنیایه ما ازحس هایه نور،تاریکی،زمان،مکان،آینه ها به وجود آمده، مااگه همه چیز دنیا کرات کهکشانها راحذف کنیم چی باقی میمونه ، یک فضایه خالی ،
میتونی بگی اون فضا چه جنسی داره ، از کجا آمد این فضا به این عظمت
پس ببین اون که خود از نور واز نور بود ،
واین جهان خلق کرد ، مثله یک ابرکامپیوتر نزدش همه چیز در لوحی محفوظه ، وقادر توانا برهمه چیز،
پس روح چیزی هست که علم عمرا نمیتونه ثابت کنه که هست ،نه ثابت کنه که نیست .چون دربازی کردن همان زمان ،مکان،آینه ها گمراه میشوند، مثله آخر نیافتن از چی تشکیل کواکها در قسمت هسته اتم ،
وهستند باز هم لایه ها و پوسته هایی غیره زمان مکان ، که مهر بوم برگوش ذهن چشم ما برا محافظت ازما برا رشت کردنمون برا اشرف شدن ، و
توانایی ما وعلم ،مثله جنین درشکم مادر ، واثبات روح اثبات دنیایه بیرون از شکم مادر ،
محمود
۰۵:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مگه میشه تو دنیای ماده صحبت از غیر ما ه کرد همه اینها دروغه
۰۰:۱۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
وجود نداره خیلی الکی هستیم
سوسن خانم
۰۲:۴۸ ۱۹ تير ۱۴۰۰
روح وجود نداره همش ذهنه بعده مرگم از بین میریم این از دیدگاه عقله
عسل
۱۸:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
بله روح تاثیری در اعمال نداره چون جسمش نابود شده....برای تاثیر گذاری در اعمال نیاز به جسم داره......

اما روح قطعا وجود داره
۰۶:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام ما شنیدیم که همش مربوط میشه ب مغز انسان ووجودخارجی ندارد
محمد
۲۱:۰۲ ۰۶ دی ۱۳۹۹
روح نمیدونم چیه؟ولی دانشمندان میگن کور مادر زاد خواب تصویری هرگز نمیبینه پس خواب دیدن تجزیه و تحلیل مغز توی خواب هستش و خواب دیدن ربطی به روح نداره پس روح چیه؟ایا وجود داره؟
علی
۱۱:۵۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
سلام عزیزم این ترس ربطی به روح نداره شما دچار بیماری اسکیزوفرنی شده که توهم مغزه خیلی زود به یک روانپزشک مراجعه کن تا مشکلت سختر نشده
پیمان زمانی
۱۶:۴۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
سلام بر مخاطبان عزیزی که پیام من رو میخونن
بله این نظریه ی تجربی و علمی بسیار تناسب داره با نظه ملاصدرا فیلسوف برجسته که می‌فرماید انسان جسمانی حدوث و روحانیه البقا هستش
یعنی با جسم خلف میشیم و به سمت روح پیش میریم و باقی میمانیم
و اینطور نیس که از ابتدا مخلوط جسم و روح باشیم
نیکا
۰۴:۲۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
محمدسام
۱۶:۰۳ ۰۱ تير ۱۳۹۹
من که نمی‌دونم روح وجود داره یا نه ولی تو کل دنیا پخش شده که روح همان انسان است پس از مرگ
۱۶:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
زود‌باشید
۱۶:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
زود‌باشید
خ
۱۱:۰۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
خواهش میکنم به من کمک کنید ترروخدا بگید وجود نداره من خیلی میترسم همش فکر میکنم یکی داره طعقیبم میکنه همش هرجا میرم یه صدا میده من ۱۲ سالمه . خیلی میترسم ترررررروخدا جواب بدین
عبدالهادی فائق
۰۳:۵۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام دوست عزیزم .
مطلبی خیلی ساده براتون عرض میکنم که خیالتون راحت باشه .
چون جنس و ماهیت روخ ، از جنس ماده نیست ، برای همین دیدن اون در شرایط معمول محاله ، و بنابر همون دلیل که جنس روح با ماده فرق دارد ، روح به هیچ وجه نمیتواند به جسم و بدنی غیر از بدن اصلی خود که حتمآ در زیر خاک پوسیده ، تآثیری داشته باشد ، و یا بتواند صدایی از خود ایجاد کند ، اون صداهایی که میشنوید ، قطعآ بخاطر همان تلقین و تفکر و پیش ذهنیتی است که نسبت به روح دارید .
روح دارای ماهیتی است که در قالب و ظرف زمان و مکان نمیگنجه ، فقط در مدتی که در این دنیا مجبور به ادامۀ حیات است ، با ترکیب در جسم و ذهنی که فقط و فقط مخصوص و منحصر به خودشه ، میتونه تجلی کنه ، و بعد از فوت ، هیچ کارائی و قابلیتی در این دنیا نداره .
هروقت این افکار سراغتون اومد ، این ذکر شریف رو بگید :
لا حَولَ وَلا قُوّة الّا بالله العلی العظیم .

بخدای مهربون میسپارمتون