برگزاری مراسم خطبه خوانی در شب شهادت حضرت امام رضا (ع)

مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در صحن انقلاب اسلامی بارگاه منور رضوی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: خطبه خوانی شب شهادت و مراسم شام غریبان حضرت رضا (ع) دو مراسمی است که همه ساله در این ایام در حرم علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می‌شود.

 
سیدخلیل منبتی افزود: آیین خطبه خوانی در شب شهادت امام هشتم (ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از شخصیت‌های کشوری و استانی و خادمان بارگاه منور رضوی برگزار خواهد شد.

وی گفت: خطبه‌‎خوانی یکی از آیین‌های دینی و سنتی در حرم مطهر رضوی است که تنها دو نوبت در سال یعنی در شب شهادت علی بن موسی الرضا (ع) و شب عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، در این مراسم افراد با در دست داشتن شمعی فروزان به خطبه مخصوص شب شهادت حضرت رضا (ع) گوش فرا می‌دهند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: برگزاری مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع) امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است.

منبتی گفت: در مراسم شام غریبان حضرت ثامن الحجج (ع) نیز که فردا ۲۸ آبان ماه برگزار می‌شود، خدام بارگاه منور علی بن موسی الرضا (ع) با در دست داشتن شمع و لاله‌های فروزان از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به سوی بارگاه نورانی آن امام همام برای عرض تسلیت حرکت می‌کنند و در صحن انقلاب حرم رضوی گردهم جمع می‌شوند.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

اعلام برگزاری مراسم خطبه خوانی و شام غریبان شهادت امام رضا (ع)در حرم مطهر رضوی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.