خسارت سیل؛

توزیع عادلانه اعتبارات برای جبران خسارت‌های سیلاب در کوهدشت و دورود

فرمانداران کوهدشت و دورود از توزیع ناعادلانه اعتبارات مربوط به سیلاب سال‌های گذشته در استان لرستان انتقاد کردند و خواستار جذب اعتبارات تخصیص‌یافته به این شهرستان‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نور محمد فردی بیرانوند، فرماندار کوهدشت با اشاره به تخریب گسترده سیلاب سال‌های ۹۴ و ۹۵ در شهرستان کوهدشت گفت: سیل در این شهرستان خسارت‌های مالی و تلفات جانی بسیاری برجای گذاشت.

وی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در این رابطه توسط نوبخت معاون رئیس‌جمهور افزود: سال گذشته از مبلغ ۴۷ میلیارد تومانی که برای جبران خسارت‌های سیل به این استان تعلق گرفت تنها چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برای ۱۹ پروژه که بیشتر پروژه‌های عمرانی بودند به شهرستان کوهدشت تخصیص داده شد، اما پولی دریافت نشد.

فرماندار شهرستان کوهدشت خواستار تعین تکلیف سهم شهرستان کوهدشت از اعتبار تخصیص‌یافته با توجه به سیلاب‌های گسترده سال‌های اخیر در این منطقه شد و گفت: در کوهدشت شمالی ارتباط مردم به دلیل نبود راه‌های دسترسی و پل ارتباطی با شهر قطع‌شده و ارتباط مردم ۱۲ روستا در بخش کوهنانی این شهرستان با شهر قطع است.

وی خواستار توزیع عادلانه اعتبارات تخصیص‌یافته شد به‌گونه‌ای که حقی از مردم ضایع نشود و افزود: به همه شهرستان‌ها از این اعتبار به‌صورت یکسان داده‌شده درحالی‌که باید حق شهرستان‌هایی که سیل در آن‌ها تخریب بیشتری داشته است به‌صورت ویژه پرداخت شود.

ماشاالله نعمتی فرماندار شهرستان دورود نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم بررسی مستندات گذشته سوابق سیل در استان عنوان کرد: باید مشخص شود که در رابطه با توزیع اعتبارات سیل در شهرستان‌های استان به عدالت رفتار شده یا خیر.

وی نیز از انسداد بخشی از راه‌های روستایی توابع بخش سیلاخور دورود به دلیل شکستگی پل و نبود جاده دسترسی انتقاد کرد و گفت: بنا بود درروند اجرای راه‌های دسترسی در این ناحیه تسریع شود که امسال هم با این مشکلات مواجه هستیم.

فرماندار دورود با انتقاد از روند خدمات‌دهی امور عشایری استان لرستان در شهرستان دورود گفت: اعتباری در این حوزه برای شهرستان دورود در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/د

اعتبار تخصیص‌یافته برای جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب در کوهدشت و دورود عادلانه توزیع شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.