مديركل دامپزشكي استان قم ؛

جا به جایی و نقل و انتقال دام باید با مجوز دامپزشکی انجام شود

رفیعی گفت:هر دامداری که قصد دارد دام را جا به جا و خریداری کند باید از دامپزشکی مجوز دریافت کند تا واکسن به دام تزریق شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛محمدمهدی رفیعی ،مديركل دامپزشكی استان قم، با اشاره به بیماری دام‌ها در فصل سرما اظهار کرد: تب برفکی بیماری است که در فصل سرما در دام‌ها به ویژه گوسفند و بز شیوع بیشتری دارد زیرا برخی دام‌ها از کوچ برگشتند؛ باید در نظر داشت این ویروس درشرایط سرما بهتر دوام دارند.

وی با بیان اینکه دامداران باید برای واکسیناسیون تب برفکی دام‌ها اقدام کنند گفت: دامداران در صورت تزریق نکردن واکسن تب برفکی به دام‌ها باید به اداره دامپزشکی مراجعه کنند و واکسیناسیون را انجام دهند؛ دامداران در نظر داشته باشند واکسیناسیون تب برفکی گوسفندی به طور کامل رایگان است و هزینه واکسن و تزریق را اداره‌کل دامپزشکی پرداخت می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم خاطرنشان کرد: واکسن فرانسوی مریال به اندازه کافی برای گاوداری‌های گوساله پروار و گاوداری‌های صنعتی موجود است و دامداران می‌توانند مراجعه کنند و واکسن‌های بهادار مریال تهیه و برای واکسیناسیون استفاده کنند.

وی با بیان اینکه جا به جایی و نقل و انتقال دام باید با مجوز دامپزشکی انجام شود گفت: هر دامداری که قصد دارد دام را جا به جا و خریداری کند باید از دامپزشکی مجوز دریافت کند تا واکسن به دام تزریق شود و دام با شرایط بهداشتی به دامداری منتقل شود تا دچار مشکل نشود.

رفیعی عنوان کرد: حدود 300 هزار رأس گوسفند و بز داشتی، 200 هزار رأس بره و بزغاله پروار، حدود 27 هزار رأس گاو شیری و حدود هزار رأس گوسفند پروار در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ح

ضرورت واكسيناسيون تب برفكی دام‌ها/انتقال دام بايد با مجوز دامپزشكی انجام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عطاالله نار وی
۱۷:۵۳ ۰۲ دی ۱۳۹۹
ماشین خیلی زیباست ولی من مگه تو خواب ببینم چون که کارگرساختمانی هستم با۶بچه اگه تو خواب ببینم شانس آوردم اینم نظرم
آخرین اخبار