همزمان با برداشت ذرت؛

آغاز خرید تضمینی ذرت دانه ای در خوزستان

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان از آغاز خرید تضمینی ذرت دانه ای از کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی صیاحی، مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با اشاره به آغاز خرید ذرت بیان داشت: هر کیلوگرم ذرت دانه ای خشک 10هزار و 650 ریال به صورت نقدی از کشاورزان ذرت کار خوزستانی خریداری می شود.

وی با بیان اینکه دولت پس از خرید تضمینی این محصول آن را در بورس عرضه می کند اظهار کرد: دولت هر آنچه که ذرت را بیش تر از قیمت خریداری شده از کشاورزان در بورس بفروشد، مازاد آنرا به حساب کشاورزان ذرت کار واریز می نماید.

صیاحی با بیان اینکه خرید تضمینی ذرت دانه ای تا آخر آذر ماه جاری توسط مراکز خدمات روستایی انجام می شود پیش بینی کرد 50 هزار تن ذرت دانه ای از کشاورزان ذرت کار استان خریداری شود.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: بخش خصوصی نیز در کنار مراکز خدمات روستایی مبادرت به خرید ذرت از کشاورزان استان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال زارعی جاری، بخش مهمی از کشت ذرت در استان ، به ذرت علوفه ای اختصاص داشت تصریح کرد: دولت تعهدی نسبت به خرید تضمینی ذرت علوفه ای ندارد.

گفتنی است؛ گتوند، بهبهان، دزفول، شوش، اندیمشک و شوشتر از مناطق مهم تولید ذرت دانه ای و علوفه ای در استان به شمار می روند.

استان خوزستان با تولید سالانه 14.5میلیون تن محصولات باغی و زراعی، رتبه نخست را در کشور دارا است.

انتهای پیام/گ

خرید تضمینی ذرت دانه ای در خوزستان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.