مدیرکل میراث فرهنگی لرستان :

هیچ خطری قلعه "فلک الافلاک" را تهدید نمی‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: ریزش بخشی از قلعه فلک الافلاک و نم کشیدن آن یک شایعه است و هیچ خطری قلعه را تهدید نمی کند و این اثر ارزشمند همچنان استوار و محکم ایستاده و خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علیرضا سلیمانی مدیرکل میراث فرهنگی لرستان، با تاکید بر اینکه قلعه فلک الافلاک از استحکام لازم برخوردار است و شایعات مطرح شده در مورد ریزش این بنای تاریخی صحت ندارد گفت: قلعه فلک الافلاک همچون سایر بناهای تاریخی که هر چند وقت یکبار نیاز به مرمت دارند، نیاز به یک مرمت معمولی دارد که بخشی از آن در یک سال اخیر انجام شده و برای مرمت کامل آن نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم که در این خصوص مذاکرات خوبی با سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور صورت گرفته و به زودی با تامین اعتبار لازم، ادامه مرمت این بنای تاریخی را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هر بنای تاریخی به بازسازی و مرمت نیاز دارد اما این مرمت به معنای خرابی نیست عنوان کرد: متاسفانه برخی سایت‌های خبری و کانال ها بدون آنکه نظر کارشناسان مربوطه را در این خصوص جویا شوند مطالب را بدون اطلاع از صحت آن‌ها کپی کرده و منتشر می‌کنند.

سلیمانی افزود: همه مسئولان لرستان بخصوص اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نسبت به حفظ، مرمت و معرفی بناهای تاریخی این دیار با حساسیت و جدیت زیادی در حال فعالیت هستند و حتی بلافاصله پس از زلزله اخیر کرمانشاه، از قلعه بازدید و نسبت به عدم خسارت به این بنای تاریخی به مردم اطمینان داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک، گفت: ثبت جهانی این بنای ارزشمند تاریخی لرستان منوط به آزادسازی کامل اطراف آن است که خوشبختانه با تلاش استاندار قبلی و پیگیری‌های استاندار فعلی لرستان و ورود به این موضوع در حال انجام است.

سلیمانی با اشاره به اینکه در اجرای قانون ساماندهی قلعه فلک الافلاک با تلاش و مساعدت مسئولین استانی، در ادوار مختلف اقدامات موثری انجام گرفته است تصریح کرد: تملک 42 باب مغازه تجاری، تملک املاک دانشگاه و زندان از جمله این اقدامات بوده که در سال جاری نیز با پیگیری مجدانه استاندار سابق و فعلی لرستان و همچنین استقبال فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و فرماندهی لشکر 84 پیاده لرستان، توافقات بسیار سازنده و خوبی صورت گرفته و در این راستا املاک لشکر 84 پیاده لرستان تا پایان سال جاری و املاک در اختیار سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز طی یک پروسه 2 ساله تخلیه و تحویل خواهند شد.

وی افزود: قطعا زمانی که اطراف قلعه به صورت کامل آزادسازی و شرایط گردشگری و تاریخی در اطراف آن فراهم شود، شرایط ثبت جهانی آن نیز تامین می شود زیرا گردشگر باید بتواند از همه محیط قلعه و اطراف آن استفاده‌های لازم را ببرد.

انتهای پیام/د

 خطر در کمین قلعه "فلک الافلاک" لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
خدا رحم کنه