برخورد قانونی با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی کاشمر

رییس جهاد کشاورزی کاشمر از برخورد قانونی با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و قلع و قمع ۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان خبرداد.

برخورد قانونی با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی کاشمربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   سید ابوالقاسم موسوی گفت: بر اساس قانون حفظ اراضی هر گونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در خارج از حریم شهر و روستا‌ها بدون مجوز ممنوع است.

وی افزود: در این راستا اداره امور اراضی جهاد کشاورزی با گشت زنی‌های روزانه و تماس‌های مردمی ۱۴ فقره ساخت و ساز غیرمجاز را شناسایی و برای آن‌ها تشکیل پرونده انجام داد که بر اساس حکم قطعی دادگاه برای ۲ فقره این موارد حکم قلع و قمع و ۴ فقره حکم برائت صادر شد.

وی گفت : همچنین برای ۶ مورد از پرونده‌های سال گذشته پس از طی مراحل قانونی که دادگاه حکم قلع و قمع آن‌ها را صادر کرده بود اجرای حکم صورت گرفت و این ساخت و ساز‌های غیرمجاز تخریب شد.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به اینکه با تغییر کاربری هر یک هکتار از اراضی کشاورزی تأمین غذای ۲۰ نفر از هموطنان به مخاطره می‌افتد، گفت: متقاضیان تغییر کاربری قبل از هر اقدامی در خصوص ساخت و ساز در اراضی کشاورزی باید به اداره امور اراضی جهاد کشاورزی مراجعه و نسبت به اخذ مجوز‌های لازم اقدام کنند تا از عواقب تغییر کاربری غیرمجاز در امان باشند.

موسوی اظهار امیدواری کرد مردم و همشهریان عزیز موارد تخلف و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی را از طریق سامانه تلفنی ۱۳۱ اعلام کرده تا با انجام مراحل قانونی شاهد کاهش تخریب اراضی کشاورزی باشیم.

انتهای پیام//ز.ج
 

ممنوعیت ساخت و ساز در خارج از حریم شهر و روستا‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.