مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هریس ؛

قلع و قمع 26 کاربری غیرمجاز کشاورزی در شهرستان هریس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هریس گفت: در راستای قانون حفظ کاربری تعداد 26 مورد از تغییر کاربری های غیرمجاز کشاورزی در بخش خواجه این شهرستان با دستور مقام قضائی قلع و قمع شد.

قلع و قمع 26 کاربری غیرمجاز کشاورزی در شهرستان هریسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی طلوع حیات  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هریس ، افزود: در راستای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری زمین های کشاورزی، پس از دستور قضایی مبنی بر اعمال ماده 3 و تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، با حضور مقامات نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بخش خواجه، ساخت و سازهای غیرمجاز در بخش خواجه تخریب شد.


وی افزود: با این اقدام 850 مترمربع فضای ساختمان آزاد سازی و به اراضی باغی و کشاورزی 43 هزار و 750 متر مربع اضافه شد .


طلوع حیات اظهار کرد: گشت ویژه حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها به صورت شبانه روزی نسبت به رصد تغییرات در اراضی کشاورزی، اقدام و در صورت مشاهده هر نوع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی، با آنها برخورد و تخریب و قلع و قمع با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دنبال می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از جهادکشاورزی جرم بوده و طبق قانون با تغییر کاربریهای غیرمجاز اراضی زراعی و باغی برخورد خواهد شد.


مدیرجهادکشاورزی شهرستان هریس گفت: از روستائیان و همشهریان تقاضا می ‌شود در صورت مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی، مراتب را از طریق سامانه تلفنی 131 به مدیریت امور اراضی اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.


شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد. 

انتهای پیام/خ

ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی درهریس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.