جراحی نفس‌گیر چشم مرد جوان برای خارج کردن یک گلوله+عکس

پزشکان با سی‌تی‌اسکن از جمجمه مردی آمریکایی متوجه وجود یک گلوله‌ کالیبر ۲۲ در حدقه چشم او شدند که مدتها پیش در حادثه‌ای به درون چشمش راه یافته بود!

گلوله‌ای در حدقه چشم یک مرد امریکایی جا خوش کرده بود!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،یک مرد ۴۵ ساله آمریکایی که به دلیل احساس درد شدید در ناحیه چشم به اورژانس مراجعه کرده بود، تحت بررسی و اسکن از جمجمه قرار گرفت و پزشکان در عکس‌های گرفته شده توانستند گلوله‌ای را مشاهده کنند که در حدقه چشم او جا گرفته بود.

 این گلوله که به شکل استوانه کوچک و سفیدرنگی در تصاویر اسکن مشخص بود، در حدقه چشم راست بیمار و دقیقا در ناحیه سمت راست ماهیچه‌ای قرار گرفته بود که مسئول کنترل حرکات چشم است.

در این فرصت، دانشمندانی از دانشگاه کالیفرنیا نیز قبل از خارج کردن گلوله، اثرات و آسیب‌های احتمالی به چشم را بررسی کردند و در نهایت، پزشکان گلوله را از گوشه چشم بیمار خارج کرده، اعلام کردند که آسیب درازمدتی به چشم و بینایی بیمار وارد نکرده و تنها جای زخمی از آن باقی می‌ماند.


بیشتر بخوانید:عمل "لیزیک چشم" چگونه انجام می شود؟ +فیلم


این بیمار هنگام مراجعه به بخش اورژانس درد شدیدی داشت. مسیر وارد شدن گلوله به چشم، مجاری چشمی را که در ناحیه پلک و مخصوص تخلیه اشک بود، تحت تاثیر قرار داده بود. وارد شدن گلوله به ناحیه سر مهلک و مرگبار است و آسیب‌های مخربی را به استخوان و بافت مغز وارد می‌کند اما این بار شانس با این مرد یار بوده است.

جراحی نفس‌گیر چشم مرد جوان برای خارج کردن یک گلوله

او سابقه ابتلا به تنبلی چشم و انحراف چشم داشته است. پزشکان اعلام کردند که گلوله حدود ۳ میلی‌متر داخل حدقه چشم فرو رفته و به همین دلیل پوست تغییر رنگ داده و کبود شده بود. این گلوله از پشت در شلیک شده و در چوبی، سرعت و شتاب گلوله را گرفته بود و در نتیجه بعد از وارد شدن به حدقه چشم، آسیب کم‌تری به مغز و چشم وارد شده و مانع از نفوذ بیشتر به داخل چشم شده بود. کره چشم آسیب چندانی ندیده و بینایی بیمار هم دچار آسیب دائمی چشمی نشده بود.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/

گلوله‌ای در حدقه چشم یک مرد امریکایی جا خوش کرده بود!

برچسب ها: چشم ، گلوله ، عمل جراحی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
ممنون از شما
آخرین اخبار