رئیس دادگستری جیرفت؛

دفاتر خدامات قضائی،مشارکت مردم در فرآیند دادرسی

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نوآوری مفید در دستگاه قضائی و نوعی مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در فرآیند دادرسی و خدمت‌رسانی قضایی است.

دفاتر خدامات قضائی،مشارکت مردم در فرآیند دادرسیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری، احمد علی انجم روز صبح امروز در بازدید از روند آماده سازی دفتر خدمات قضایی شهرستان جیرفت گفت: دفاتر خدمات قضائی در توسعه عدالت و واگذار نمودن برخی از امور اداری مردم به خود مردم تجلی می یابد.
وی افزود: از آنجایی که این دفاتر مستقل از دادگستری می باشند، دسترسی مردم به خدمات قضایی راحت تر می شود.

انجم روز  تصریح کرد:با استفاده از خدمات دفاتر الکترونیک قضایی مردم می‌تواند در هر شهری علاوه بر حوزه قضایی که پرونده آنها در آنجا در حال رسیدگی است اقدام به تنظیم و تسلیم دادخواست نماید که این امر موجب افزایش رضایت مندی شهروندان خواهدشد.

انجم روز عنوان کرد: صرفه‌جویی در وقت، و کاهش مراجعات مردم به مجموعه‌های قضایی از دیگر مزایای دفاتر خدمات قضائی می‌باشد.

رئیس دادگستری جیرفت خاطرنشان کرد: این دفاتر کار اطلاع رسانی روند رسیدگی پرونده را به صورت الکترونیک بر عهده دارد که این خود از ابلاغ اوراق قضایی به صورت سنتی جلوگیری می نماید.

این مقام قضائی با بیان اینکه دفتر خدمات قضایی مربوط به بخش خصوصی است، افزود: مردم می‌توانند به‌جای مراجعه به دفاتر دادگاه در این دفاتر دعاوی حقوقی خود از جمله ثبت دادخواست، تجدید‌نظر‌خواهی، ارسال اظهار نامه و ... را انجام دهند.

انتهای پیام/ح

دفاتر قضایی کمکی برای کاهش اطاله دادرسی مردمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار