تاثیر موبایل بر مغز نوجوانان چگونه است ؟

 نتایج تازه‌ترین تحقیقات نشان داده است، گوشی‌های هوشمند روی مغز دانش‌آموزان تأثیر منفی می‌گذارد و موجب ایجاد استرس، اضطراب و در نهایت افسردگی در آنها می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نتایج تازه‌ترین تحقیقات نشان داده است، گوشی‌های هوشمند روی مغز دانش‌آموزان تأثیر منفی می‌گذارد و می‌تواند موجب آسیب به مغز آنها شود.

بر اساس این بررسی صورت گرفته، دانش‌آموزانی که به طور مداوم از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و در فضای مجازی حضور دارند، دچار استرس و اضطراب بیشتری می‌شوند و در نهایت بیش از دیگران مستعد افسردگی هستند.

بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۱۷ و توسط مرکز تحقیقاتی "پیو" در جامعه آمریکا انجام شده است، ۸۲ درصد مردم این کشور دارای گوشی هوشمند هستند، ۹۲ درصد آنان هنگام خرید از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند، ۷۸ درصد آنان هنگام غذا خوردن در خانه با گوشی همراه کار می‌کنند و ۴۴ درصد آنان هنگام راه رفتن در خیابان مشغول کار کردن با گوشی همراه هستند.


بیشتربخوانید: استفاده افراطی دانش آموزان از فضای مجازی و چالش های تربیتی


به گفته این مرکز تحقیقاتی، ۷۳ درصد نوجوانان به گوشی هوشمند دسترسی دارند و بیش از ۹۲ درصد آنان هر روز در فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

تاثیر موبایل بر مغز نوجوانان چگونه است ؟

محققان کُره‌ای تأکید می‌کنند، اعتیاد به اینترنت و گوشی‌های هوشمند منجر به بی‌تعادلی شیمیایی در مغز دانش‌آموزان می‌شود و همین موضوع آنها را در معرض استرس، اضطراب و در نهایت افسردگی قرار می‌دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

استفاده بی‌رویه از گوشی‌های هوشمند موجب افسردگی دانش‌آموزان می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار