قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روحیه نقادی جنبش دانشجویی ابزاری برای ایستادگی در برابر قدرت‌های زورگوست

عضو کمیسیون فرهنگی گفت:جریان دانشجویی تا زمانی که روحیه نقادی داشته باشد، می‌تواند در مقابل قدرت‌های زورگو ایستادگی کند.

///احسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه 16 آذر روز نمادین تقابل با جریان استکبار و استعمار خارجی است، گفت: در آن سال دانشجویان در جریان سفر نیکسون رئیس‌جمهور آمریکا و در برابر استبداد رژیم شاهنشاهی پهلوی ایستادند و به صورت بی‌رحمانه سه قهرمان جنبش دانشجویی در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی همیشه دارای آرمان‌ها، اهداف مشخص و پایبندی به اصول بوده‌، این جنبش با شعار استبداد و استعمارستیزی در برابر قدرت‌های زورگو ایستادگی کرده و منادی عدالت، حقانیت و حاکمیت با نیت اعتلای ارزش‌های متعالی انسانی و دینی بوده است.

نماینده مردم فریمان با بیان اینکه این جریان تا زمانی که روحیه نقادی داشته باشد می‌تواند در مقابل قدرت‌های زورگو ایستادگی کند، تصریح کرد: جنبش دانشجویی با روحیه مطالبه‌گری حقانیت باید به دنبال ایجاد یک عدالت واقعی در میان جوامع بشری باشد.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: جنبش‌های دانشجویی در برابر قدرت‌های امپریالیسم، حاکمیت قدرت‌های سرمایه‌‌داری و جریاناتی که با حاکمیت پول و قدرت خواهان اداره دنیا هستند، ایستادگی می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی با تاکید براینکه تقریبا جنبش‌های دانشجویی در تمام دنیا دارای یک سری آرمان‌های شبیه به هم و نه به صورت صد در صد هستند، گفت: جریانات دانشجویی باید بتوانند بر مدار روز دانشجو حرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
روز دانشجو مبارک
آخرین اخبار