سوپی متفاوت برای شب یلدا

با توجه به اینکه شب یلدا نزدیک است تهیه سوپ انار بهترین ایده برای مهمانان در این شب سرد است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این سوپ انار فوق العاده، با عدس و برنج تهیه می شود و رویش هم کشمش تفت داده ریخته می شود. برای این که سوپ پر مایه تر باشد میتوانید گوشت چرخکرده را به شکل کوفته قلقلی در بیاورید و داخل سوپ انار از آن استفاده کنید.

چند انار خوش آب و رنگ تر و تازه پیدا کنید و آبش را بگیرید. اگر دوست دارید سوپ شما ترش باشد از انارهای ترش تر استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ سرماخوردگی برای کودکان


یک لیوان آب انار طعم سوپ را عالی میکند. سوپ انار را در شب های سرد پاییز و زمستان تهیه کنید و از آن لذت ببرید. می توانید سوپ انار را برای شب یلدا هم استفاده کنید. دانه های انار دوست همیشگی شما در تزیینات شب یلدا هستند.

مواد لازم

-عدس 3/4 پیمانه

-کره یا مارگارین 2 قاشق غذاخوری

-پیاز متوسط 1 عدد

-آب 8 پیمانه

-برنج دانه بلند 1 پیمانه

-زردچوبه 1 قاشق چایخوری

-نمک و فلفل به مقدار کافی

-جعفری خرد شده 1/2 پیمانه

-پیازچه خرد شده 1/2 پیمانه

-آب انار 1 پیمانه

-کره 1 قاشق غذاخوری

-نعنای تازه خرد شده 2 قاشق غذاخوری (یا 2 قاشق چایخوری نعنا خشک)

-کشمش 1 قاشق غذاخوری

-گوشت چرخکرده 450 گرم (دلخواه)

سوپی متفاوت برای شب یلدا

طرز تهیه سوپ انار:

ابتدا عدس را بشویید. برای این کار عدس را داخل یک صافی بریزید و زیر آب سرد بگیرید. آن را خوب بشویید تا کاملاً پاک شود.

قابلمه ای را روی شعله قرار دهید و دو قاشق کره را داخل آن بریزید تا آب شود.پیاز را خرد کنید و داخل کره آب شده بریزید. تفت بدهید تا نرم شود.گوشت چرخکرده را با کمی نمک، فلفل و کمی از زردچوبه طعمدار کنید و به شکل کوفته در بیاورید.

عدس را آبکش کنید و همراه با 8 پیمانه آب، برنج، زردچوبه، کوفته ها، نمک و فلفل به قابلمه اضافه کنید.بگذارید جوش بیاید.شعله زیر قابلمه را کم کنید و درب آن را بگذارید. حدود 40 دقیقه بگذارید روی شعله ملایم بماند تا برنج و عدس نرم شوند.در این مدت انار را دان کنید و آب انار را بگیرید.وقتی برنج و عدس نرم شد، آب انار، جعفری و پیازچه خرد شده را به سوپ اضافه کنید و بگذراید 15 دقیقه دیگر قل بخورد.

در تابه کوچکی 1 قاشق کشمش را ذوب کنید. کشمش را چند دقیقه در کره تفت بدهید تا طلایی رنگ شود.سوپ را داخل ظرف مورد نظر بریزید و کشمش را روی آن بپاشید. سوپ انار آماده است.

منبع:رکنا

انتهای پیام/

طرز تهیه سوپ انار ترش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.