تنبیه وحشتناک یک دانش آموز توسط معلم در اسلامشهر! + عکس

تعطیلی مدارس تهران بر اثر آلودگی هوا هم نتوانست سریال تنبیه‌ بدنی دانش‌آموزان به ‌دست مدیران و معلمان را قطع کند.

تنبیه بی رحمانه دانش آموز توسط معلم اسلامشهریبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در تنها روز غیر تعطیل هفته پیش، «امیرحسین جاهدشیران» با سیلی معلم دچار تشنج و راهی بیمارستان شد. در همین ‌روزها اخباری از چوب و سیلی معلمان بر بدن دانش‌آموزان در دیگر مناطق ایران هم منتشر شد تا چاره‌جویی برای این موضوع تکراری، به یک دغدغه جدی تبدیل شود.

ماجرای تنبیه دانش‌ آموز ۱۴ساله در اسلامشهر، این‌بار بی‌سروصدا اتفاق افتاده و آن‌طور که پدر «امیرحسین» می‌گوید، ابتدا تمام شواهد حکایت از بیماری ناگهانی فرزندش داشت.

جابر جاهدشیران در توضیح این موضوع می‌گوید: «ما ساکن اسلامشهر، شهرک محمدیه هستیم و فرزندم دانش‌آموز کلاس هفتم مدرسه موسی‌ بن‌ جعفر (ع) است. شنبه هفته پیش ساعت ۱۱صبح از مدرسه با من تماس گرفتند. به مدرسه که رسیدم، دیدم اورژانس جلوی درِ مدرسه است.»

وقتی پدر این دانش‌آموز به مدرسه می‌رسد، مدرسه تعطیل شده بود و تنها معلمان و چندنفر از اورژانس در مدرسه حضور داشتند: «داخل مدرسه که رفتم، دانش‌آموزان نبودند. دیدم بچه‌ام روی میز بی‌حال نشسته و پرستار اورژانس هم می‌گفت که امیرحسین دچار تشنج است. از پسرم که پرسیدم، گفت زمین خوردم و بقیه مسئولان هم می‌گفتند زمین خورده است. من از آنها تشکر کردم و حتی به اورژانس گفتم که اگر هزینه‌ای نیاز است، پرداخت کنم. پسرم صورتش کبود شده بود.»

تنبیه بی رحمانه دانش آموز توسط معلم اسلامشهری

 ماجرا اما به همین‌جا ختم نشد و آن‌طور که جاهدشیران می‌گوید، همکلاسی‌های امیرحسین نگران وضع جسمی او بودند: «آمدم بیرون و چند نفر از همکلاسی‌هایش پشت در خانه ما منتظر و نگران بودند. سلام کردند و پرسیدند چه شده است که من گفتم صبحانه نخورده و حالش بد شده است. یکی از بچه‌ها گفت عمو این بحث‌ها نیست، معلم فرهنگ و هنر امیرحسین را کتک زد. چنان زد که سکوت کلاس را فراگرفت.»

بعد از توضیحات همکلاسی‌های امیرحسین، پدر او به مدرسه برمی‌گردد و پیگیر موضوع می‌شود: «از ناظم پرسیدم که بچه‌ من چه کاری انجام داده که او را کتک زدید. ناظم قبول نمی‌کرد و می‌گفت کسی بچه شما را کتک نزده است. من دیدم قبول نکردند، رفتم آموزش و پرورش اسلام‌شهر و توضیح دادم. تماس گرفتند با رئیس و باز هم رئیس نمی‌پذیرفت. می‌گفت امیرحسین کنار سطل آشغال رفته و همان جا غش کرده است. من به رئیس گفتم که اگر زده من همین‌جا رضایت می‌دهم فقط حقیقت را بگوید. مدیر مدرسه می‌گفت که معلم کنار من است و هزارتا قسم می‌خورد و قبول نمی‌کرد. من دیدم بچه‌ام مریض است و فایده‌ای ندارد این بحث. برگشتم و بچه‌ام را به بیمارستان علی‌اصغر بردم. دکتر معاینه کرد و گفت چرا الان آوردی؟ گفت بچه باید بستری شود.»

امیرحسین سه روز در بیمارستان حضرت علی‌اصغر تهران بستری و روز سه‌شنبه از این بیمارستان مرخص شد، اما در روزهای بعد و با بررسی آموزش‌ و ‌پرورش اسلام‌شهر مشخص شد امیرحسین پس از سیلی معلم فرهنگ‌ و ‌هنر مدرسه، دچار تشنج شده است. آن‌طور که پدر این دانش‌آموز می‌گوید، امیرحسین پیش از این هم سابقه تشنج داشته، اما از ۷‌سال پیش تاکنون این مشکل رفع شده بود: «امیرحسین ۷‌سال پیش سابقه تشنج داشت و دیگر مشکلش حل شده بود.

به ما گفته بودند که نباید به این پسر استرس و فشار وارد شود. روزهای بعد که تنبیه بدنی مشخص شد، از مدرسه با من و همسرم تماس می‌گرفتند و خواهان رضایت بودند ولی حتی یک‌بار هم به بیمارستان مراجعه نکردند. یک‌بار ناظم و مدیر تلفنی زنگ زدند و بدون احوالپرسی از ما می‌خواستند که بیایید رضایت بدهید. پسرم سه روز در بیمارستان بستری بود و الان چشمش تار می‌بیند و مدام سردرد دارد. روز‌ سه‌شنبه هم مدیر و دو ناظم آمدند که رضایت بدهید که من حاضر به رضایت نشدم. چون اول به ما دروغ گفتند و بعد هم آن برخورد را داشتند. اگر همکلاسی‌هایش حق را نمی‌گفتند، ما فکر می‌کردیم که واقعا تشنج معمولی کرده است.»

مدیر مدرسه: شانتاژ خبری شده و چنین نیست

ناظم و مدیر مدرسه موسی‌ بن‌ جعفر (ع) اما می‌گویند که تلاشی برای پنهان‌کردن این تنبیه بدنی نداشته‌اند و حتی خود آنها پیگیر این موضوع بوده‌اند. «ربیع محمدی» مدیر مدرسه در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «یک‌سری مشکلات وجود داشته و احتمالا این دانش‌آموز مشکلاتی از پیش داشته است. الان شانتاژ خبری شده و چنین نیست. بخش ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش در جریان و پیگیر این موضوع است. مدرسه زندان گوانتانامو نیست که دانش‌آموز تنبیه بدنی شود. این دانش‌آموز زمینه قبلی بیماری داشته و الان پدر او از معلم شکایت کرده است. دیروز هم گویا با معلم به کلانتری رفتند و معلم آن‌جا توضیحاتی را بیان کرده است.»

تنبیه ‌بدنی دانش‌‌آموزان در ایران داستان مفصلی دارد که هر هفته هم اخبار تازه‌ای به آن اضافه می‌شود. در روزهای گذشته همچنین برخی پایگاه‌های خبری محلی در استان لرستان تصاویری از بدن سرخ‌ و سیاه‌شده یک دانش‌آموز منتشر کردند و از تنبیه این دانش‌آموز توسط مدیر مدرسه خبر دادند.

پایگاه خبری «سفیر افلاک» که اخبار استان لرستان را پوشش می‌دهد در این‌باره نوشت: «تنبیه‌ بدنی دانش‌آموز مدرسه ابتدایی شهید انوشیروان رضایی روستای کهریز خرم‌آباد توسط مدیر مدرسه درحالی در فضای مجازی منتشر شد که مسئولان آموزش و پرورش لرستان برای تبرئه خود از این ماجرا اقدام به اعتراف‌گیری اجباری از والدین دانش‌آموز کردند تا در ظاهر قضیه را فیصله دهند.» خانواده این دانش‌آموز روزهای گذشته در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از تنبیه بدنی فرزند خود توسط معلم سخن گفتند، اما درنهایت و در ویدیویی این موضوع را رد کردند.

در ماه‌های گذشته و در استان‌های کهگیلویه ‌و بویراحمد، زنجان، تهران، سیستان و بلوچستان، گلستان و کرمان هم دانش‌آموزان کتک‌خوردن از معلمان را تجربه کردند و حتی در شهر بمپور سیستان‌ و بلوچستان چشم یک دانش‌آموز تا آستانه نابینایی پیش‌ رفته است. پیش از این مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌ و پرورش درباره آمار تنبیه بدنی دانش‌آموزان به «شهروند» گفته بود که «در‌ سال ۹۴ و ۹۵ هم به روال قبل شکایت‌هایی داشتیم. در ‌سال ۹۳ جمع شکایات در ارتباط با تنبیه بدنی ۱۲۴۹ بوده است و آنچه در‌ سال ۹۴ گزارش شده، ۶۷۵مورد بوده که از جمع ۱۹۲۴ مورد، ۱۲۷۴ شکایت بحق و ۶۵۰ مورد از آنها ناحق بوده است.»

ضرب‌و‌شتم دانش‌آموزان درحالی صورت می‌گیرد که قوانین موجود، هرگونه برخورد فیزیکی یا حتی تنبیه رفتاری دانش‌آموزان را ممنوع اعلام کرده است. براساس ماده ۷۷آیین‌نامه انضباطی مدارس «اعمال هرگونه تنبیه از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است». علاوه‌ بر این و براساس ماده ۷۴ این آیین‌نامه «قصور و سهل‌انگاری دانش‌آموزان نسبت به انجام وظایف خود تخلف محسوب می‌شود. مدیر، شورای مدرسه، معاونان و مربیان موظفند قبل از اعمال هرگونه تنبیه از وضع و موقعیت محصل آگاهی یابند و در جست‌وجوی انگیزه و علت تخلف برآیند و نسبت به رفع آن اقدام کنند». اما پس از طی این مراحل و در صورتی که روش‌های تربیتی در دانش‌آموز موثر نباشد، در این صورت ماده ۷۶ آیین‌نامه انضباطی انواع تنبیه برای دانش‌آموزان را تعیین کرده است.

براساس این ماده «دانش‌آموزان متخلفی که راهنمایی‌ها و چاره‌جویی‌های تربیتی در آنها مفید و موثر نمی‌افتد، با رعایت تناسب به یکی از روش‌های زیر مورد تنبیه قرار می‌گیرند:

۱- تذکر و اخطار شفاهی به‌طور خصوصی؛

۲- تذکر و اخطار شفاهی در حضور دانش‌آموزان کلاس مربوط؛

٣- تغییر کلاس، در صورت وجود کلاس‌های متعدد در یک پایه با اطلاع ولی دانش‌آموز؛

٤- اخطار کتبی و اطلاع به ولی دانش‌آموز؛

۵- اخراج موقت از مدرسه با اطلاع قبلی ولی دانش‌آموز، حداکثر برای مدت سه‌روز؛

۶- انتقال به مدرسه دیگر.»

با این همه و با وجود صراحت قانون مبنی بر ممنوعیت هرگونه تنبیه فیزیکی یا روحی دانش‌آموزان، به‌طور مداوم اخباری در این زمینه منتشر می‌شود که شاید از ضرورت بازنگری در قوانین یا شیوه پرورش و استخدام معلمان حکایت داشته باشد؛ موضوعی که به نظر می‌آید بیش از این نیازمند پژوهش‌های کارشناسانه و دقیق است.

منبع:روزنامه شهروند

تنبیه بدنی یک دانش‌ آموز این‌بار در اسلامشهر +عکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۹ تير ۱۳۹۸
یه راه حل اینه که بچه های شر و درس نخون شناسایی بشند و جاهای خاصی از کلاسها نشونده بشند. اون وقت خودشون خودشونو درست می کنند تا برگردند سر جای قبلیشون . باید برخورد با بچه با انضباط ولی درس نخون با بچه بی انضباط و درس نخون و بچه با انضباط و درس خون و بچه بی انضباط و درس خون فرق داشته باشه هر چند معمولا درس نخونها بی انضباط هم هستند و درس خونها با انضباط و دو مورد دیگه نادره.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
واقعا خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
.معلم
۰۰:۵۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
مردم بچشون رو میفرستن مدرسه که درس یاد بگیرن بعضی از دانش اموزها در یادگیری اختلال ایجاد میکنند.و اجازه نمیدهتد بچه های مردم درس یاد بگیرن.واسه همین همه معتاد میشن و تنبل .با پادرمیانی بعضی ها بر خورد با دانش اموز مشکل دار صورت نمیگیرد از حق معلم حمایت نمیشود .صبر معلم هم حدی دارد بعضی وقتها از کوره در میرود.من بارها بین معلم ها دیدم که چقدر مظلوم واقع میشومد کسی از حقشون دفاع نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
.معلم
۰۰:۵۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
مردم بچشون رو میفرستن مدرسه که درس یاد بگیرن بعضی از دانش اموزها در یادگیری اختلال ایجاد میکنند.و اجازه نمیدهتد بچه های مردم درس یاد بگیرن.واسه همین همه معتاد میشن و تنبل .با پادرمیانی بعضی ها بر خورد با دانش اموز مشکل دار صورت نمیگیرد از حق معلم حمایت نمیشود .صبر معلم هم حدی دارد بعضی وقتها از کوره در میرود.من بارها بین معلم ها دیدم که چقدر مظلوم واقع میشومد کسی از حقشون دفاع نمیکند
Netherlands
ایران
۱۵:۳۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
والا ما دهه شصتیها رو از این بدتر میزدن اعتراض نمیکردیم هیچ تازه موظف بودیم از معلم عذرخواهی بکنیم همونا الان بهترین مهندسان و پزشکان هستن..
Germany
.......
۲۰:۵۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
این معلم کارش اصلا درست نبوووووووووووووود و متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
سلام خدمت همه دوستان گرامی
مطلب فوق کتک خوردن دانش اموز توسط معلم به اندازه کافی دردناک هست ولی چرا دراین میان چون انسانهایی که از رنج وضربه زدن به دیگران لذت می برن دنبال مقصر هستید اتفاق دردناکی است به خصوص برای سیستم اموزشی اولین نیست اخری هم نخواهد بود تاالان فکر کردید چرااین طورشده ماکه ادعای تمدن وروابط انسانی بالاداریم برای یک موضوع کوچک این اندازه خشن برخورد می کنیم من دوست ندارم قضاوت کنم ویا کسی رامقصر کنم لطفا دقت کنید وقتی معلمین حداقل شرایط رفاهی ودرامدلازم برای زندگی اسوده راندارن واکثرا مجبوربه کارهای هستندکه درخورشان فرهنگی نیست ونمی توان انهاراافرادتامین شده قلمدادکرد حال درحین انجام کارهای متفرقه علاوه برناراحتیهای که دارن مشغله منش برخوردبادانش اموزان رااضافه کنید متاسفانه بعضی دانش اموزان به هردلیل رفتارجالبی ندارن وازسوی خانوادها نیز به صورت بی قیدوشرط حمایت می شن دقت کنید وظیفه پدرومادر تربیت بچه ها وفراهم کردن شرایط تربیتی خوب می باشد حال پذرومادری که فقط به فکر حمایت وفراهم کردن امکانات مالی هستند جای واسه یاددادن فرایند احترام متقابل به بچه ها نیستن وحال این وسط بچه از محیطی حمایت گر وحامی واردمحیطی میشود که باید رقابت کند وخودی نشان دهد الان چی مشود همواره توقع دارد همه چی اونطوری که دوست دارد باشد بدون تلاش پس بحث میکند توهین می کند اما تلاش نه حالا این وسط کاسه صبر معلم یادانش اموز لبریز شده و اتفاق بدی می افتد ناگفته نماند همه دانش اموزان این طور نیستن ومتاسفانه عدم حمایت ازمعلمان وتنها بودنشان درمقابل مصائب حتی قبل از وقوع مشکل خودعاملی برای کم شدن حرمت می باشد دیگر خدانکنه اتفاقی بیافتد دقت کنید چندمورداز تنبیهات معلمان رسانه ای شد وبلعکس چقدر تازمانی که خانواده نقش حامی را دارد ونمی گذاردبچه باواقعیات زندگی اشناشود ویا دربعضی مواردخودخواهی راامورش میدهد ومعلمان ازجایگاه اجتماعی که درخور شان انهاست برخوردارنیستند ازاین نوع اتفاقات شنیده میشود ای کاش بعضی ازخانوادها به فرزندانشان کمی درک متقابل وقضاوت نکردن رااموزش میدادند واقعا اینده خیلی ترسناکه
Oman
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۸ دی ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۶ دی ۱۳۹۶
این معلم اصلا رفتارش با دانش آموز درست نبود خیلی کارش بد بود نباید کتک میزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۴ دی ۱۳۹۶
یه دوسه روز بیاید مدرسه ی ما نظرتون در مورد زندگی عوض میشه جوری ناظم کتک میزنه بهش میگم می میریم به آموزش پرورش میگیم میگه من از آموزش پرورش نمی ترسم اونجا فامیل دارم و همه دوستام هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۷ دی ۱۳۹۶
اگه مدرسه تون توي مشهده .فقط اسم مدرسه و ناحيه تون رو زير اين پاسخ بزار، كاري مي كنم كه خود اين ناظم وفاميل شون نه تنها از اموزش و پرورش بلكه از سايه شون توي روز و شب بترسند و بفهمند كه اين مملكت قانون داره ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۰۴ دی ۱۳۹۶
معلم مگه چیکار میکنه؟ ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱ ظهر کلا کار میکنه. نه سرما داره و نه گرما. راحت تو کلاس نشسته. کلا پنج شنبه و جمعه هم که تعطیل هستش. به جز این هفته ایی، ۱ روز هم به دلایل مختلف تعطیل هستش. یعنی کلا تو هفته ۴ روز میره سرکار. کلا خیلی زیاد زیاد هفته ایی ۲۴،۲۵ ساعت کار میکنه که قطعا کمتر از این هستش. بعدشم، تقریبا ۱۶،۱۷ روز هم که توی عید تعطیل هستش و از اون ور هم بیشتر از ۳ ماه هم تو تابستان تعطیل هستش. بعدشم تو روزهایی که میره سرکار همه اش تو کلاس نشسته.
فقط یه سری نیان بگن، باید با چند تا بچه سر و کله بزنه. خوب یعنی دیگه اینکارم نکنه، باید چیکار کنه خب ؟
برید کارگرایی رو ببینین که از ۷ صبح تا ۷ شب کار میکنن و تا برسن خونه شده ۸،۹ شب. تازه تعطیلات هم ندارن. پس اونا باید چی بگن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۴ دی ۱۳۹۶
چرا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۳ دی ۱۳۹۶
این معلم اصلا رفتارش با دانش آموز درست نبود خیلی کارش بد بود نباید کتک میزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۳ دی ۱۳۹۶
باید این معلم را اخراج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۳ دی ۱۳۹۶
باید این معلم را اخراج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۳ دی ۱۳۹۶
اگر دانش آموز بیماریهای خاصی دارد باید اولیا ابتدای سال مد رسه را در جریان قرار بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۳ دی ۱۳۹۶
اگر دانش آموز بیماریهای خاصی دارد باید اولیا ابتدای سال مد رسه را در جریان قرار بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۷ دی ۱۳۹۶
كه در نحوه تنبيه دانش آموز مراتب احتياط لازم رعايت كه طبل رسوايي ايشان مثل اين مورد زده نشود
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۸:۱۹ ۰۳ دی ۱۳۹۶
اگر کسی با فرزندان این افراداینطوری برخورد،کند آیا آنها همینطور ساکت خواهند نشست پس این جمله رامدنظر داشته باشند که:(هرچه رابرای خود نمی پسندی برای دیگران نیزمپسند.)
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۸:۱۹ ۰۳ دی ۱۳۹۶
اگر کسی با فرزندان این افراداینطوری برخورد،کند آیا آنها همینطور ساکت خواهند نشست پس این جمله رامدنظر داشته باشند که:(هرچه رابرای خود نمی پسندی برای دیگران نیزمپسند.)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۳ دی ۱۳۹۶
چرا کتکش زدی ؟
اون یه دانش آموز است باید با مهربانی برخورد کنی نه کتکش بزنی . واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۳ دی ۱۳۹۶
این معلم اصلا رفتارش با دانش آموز درست نبود خیلی کارش بد بود نباید کتک میزد
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۰:۲۰ ۰۳ دی ۱۳۹۶
باید این معلم را اخراج کنند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۰۴ ۰۳ دی ۱۳۹۶
امیدوارم که هیچ بچه ای تنبیه نشود واز نظر جسمی وروحی اسیب نبیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۳ دی ۱۳۹۶
باید با معلم برخورد جدی شودچرا دانش آموزان را کتک میزنند ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۲ دی ۱۳۹۶
هیچ معلمی به خاطر درس نخوندن مخصوصا الان تنبیه نمیکنه.چرا این معلم اینکارو کرد خدا میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۲ دی ۱۳۹۶
دوستان بیایید ریشه یابی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۳۱ ۰۲ دی ۱۳۹۶
بچه هر جور هم که باشه تا زیر هجده سال بچه س نباید کتک بخوره چه از دست پدرمادر چه از دست معلم فقط باید راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۸ ۰۲ دی ۱۳۹۶
باید این معلم را از کار اخراج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۲ دی ۱۳۹۶
خیلی متاسفم
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۲ دی ۱۳۹۶
باید برخورد جدی با این معلم شود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۲۳ ۰۲ دی ۱۳۹۶
سلام
باعرض ارادت واحترام خدمت تمامی اساتیدومعلمهای عزیزواموزش پرورشیهای محترم من یک سوال ازشمادارم ایاشماهاحاضریدبافرزند خودتان همچنین رفتارویابرخوردی راانجام بدهنددرچنین مواقعی خودتان چیکار میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۲ دی ۱۳۹۶
بزرگترین اشتباه این معلم اینه که با تنبیه بدنی خودش رو متهم کرده در صورتی که میتونست همون موقع به اولیاش خبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۲ دی ۱۳۹۶
خیلی متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶
معلم نباید داش آموز رو کتک میزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶
قطعا این معلم هم به عنوان یک انسان از اتفاقی که افتاده ناراحته دیگه این همه جنجال نیازی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۶
برای این معلم واقعا متاسفم با این رفتار زشت. نباید اون دانش اموزو کتک میزد .اصلا کارش درست نبود
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۱:۳۱ ۰۲ دی ۱۳۹۶
با سلام
لطفا اینقد یکطرفه قضاوت نکنید
دانش آموزهای الان با زمان گذشته خیلی فرق دارند و اکثرا درس نخون حرف گوش نکن و بی حوصله.هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۲ دی ۱۳۹۶
چی میتونم بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۲ دی ۱۳۹۶
جالبه مدیر مدرسه به جای پادرمیونی و صلح و آشتی داره فرافکنی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
alu
۲۰:۴۳ ۰۲ دی ۱۳۹۶
با ماهی یه تومن یا ۹۰۰ تومن میتونید زندگی کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۲ دی ۱۳۹۶
بعضی دانش آموزا واقعا آدم رو به مرز جنون میرسونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۲ دی ۱۳۹۶
اصلا کار معلم درست نبود باید این معلم را اخراج کنند و بعد جریمه نقدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۲ دی ۱۳۹۶
اونایی که از معلم دفاع میکنن فقط به این سوال من جواب بدن اگر خدایی نکرده زبونم لال این طفل معصوم فوت میشد اونوقت تکلیف چی بود؟؟!! من نمیدونم شما هایی که از کتک زدن بجه ها دفاع میکنید خودتون بچه دارید یا نه ، اگر دارید راضی میشید یکی پاره ی تنتونو حالا به هر دلیلی به این روز بندازه ؟؟!!یا اون معلم با بچه ی خودشم اینطور رفتار میکنه ؟؟؟
یکم انصاف داشته باشیم . این کتک زدنا شرعا مسئولیت داره هاااا میدونید که حق الناسه دیه و قصاص بر ذمه ی ضارب میمونه اگر بچه بعد از بلوغ با دیه و قصاص راضی نشه میمونید و حساب قیامت و خدا هم که میدونید از حق الناس نمیگذره

امام علی(ع) میفرمایند با دلبندان مردم آنگونه رفتار کنید که دوست دارید دیگران با فرزندان شما رفتار کنند .
امام صادق (ع) میفرمایند با خشم نمیتوان آموزش داد .
و همینطور حدیث داریم که هر کس از ظالم دفاع کنه در ظلمش شریکه .

در پناه حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۲ دی ۱۳۹۶
اونایی که از معلم دفاع میکنن فقط به این سوال من جواب بدن اگر خدایی نکرده زبونم لال این طفل معصوم فوت میشد اونوقت تکلیف چی بود؟؟!! من نمیدونم شما هایی که از کتک زدن بجه ها دفاع میکنید خودتون بچه دارید یا نه ، اگر دارید راضی میشید یکی پاره ی تنتونو حالا به هر دلیلی به این روز بندازه ؟؟!!یا اون معلم با بچه ی خودشم اینطور رفتار میکنه ؟؟؟
یکم انصاف داشته باشیم . این کتک زدنا شرعا مسئولیت داره هاااا میدونید که حق الناسه دیه و قصاص بر ذمه ی ضارب میمونه اگر بچه بعد از بلوغ با دیه و قصاص راضی نشه میمونید و حساب قیامت و خدا هم که میدونید از حق الناس نمیگذره

امام علی(ع) میفرمایند با دلبندان مردم آنگونه رفتار کنید که دوست دارید دیگران با فرزندان شما رفتار کنند .
امام صادق (ع) میفرمایند با خشم نمیتوان آموزش داد .
و همینطور حدیث داریم که هر کس از ظالم دفاع کنه در ظلمش شریکه .

در پناه حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۲ دی ۱۳۹۶
باید بررسی وپیگیری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۲ دی ۱۳۹۶
باید با این معلم برخورد جدی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۶
اگر با موردهای قبلی برخورد جدی میشد دیگه شاهد این اتفاقات نبودیم
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۱۹:۴۳ ۰۲ دی ۱۳۹۶
این معلم را در ملاعام مجازات کنند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۲ دی ۱۳۹۶
دلیل ترک تحصیل بنده در دوره راهنمایی همین دلیل بود .از بس منم کتک خوردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۳ ۰۲ دی ۱۳۹۶
لابد آدم ناراحتی بودی . اگه درستو می خوندی این مسائل بوجود نمی اومد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۲ دی ۱۳۹۶
بچه درس نخونه و هر کاری هم کنه، کسی حق نداره کتکش بزنه. قانونی وجود داره. فهمیدنش خیلی ساده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۳ دی ۱۳۹۶
مگه ی بچه پدر و مادر نداره که معلم به خودش اجازه میده بچه رو بزنهاگه ی نفر دیگه بچه خودشو اینجوری بزنه راضی میشه
نمی خوام از دانش آموزا حمایت کنم ولی بعضی از معلم ها هم مشکلات خاصی دارن مثلا فشار زندگی و بار مالی زندگی شخصی خلق اونها رو تلخ میکنه و تلافیش رو سر دانش آموز در میارن
Iran (Islamic Republic of)
علی کافی
۱۹:۳۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶
سلام خواهشا اگه همچین مواردی پیش اومد کوتاه نیاین مگه ما بچه ها رو برای کتک خوردن به مدرسه می فرستیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
hoda
۱۹:۲۳ ۰۲ دی ۱۳۹۶
چرا ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۲ دی ۱۳۹۶
باید این معلم را مجازات کنند
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۰۳ ۰۲ دی ۱۳۹۶
خواهشا اخراج کنید
Iraq
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۲ دی ۱۳۹۶
بهتره این معلم را اخراج کنند
Iraq
reza
۱۸:۵۹ ۰۲ دی ۱۳۹۶
معلم را باید مجازات کنند چرا دانش آموزان را کتک میزنند ؟؟
مدرسه جای علم ودانش است نه کتک زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۲ دی ۱۳۹۶
باید این معلم را اخراج کنند هرچه سریع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۲ دی ۱۳۹۶
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۸:۲۹ ۰۲ دی ۱۳۹۶
خدایا به فریادمون برس چرا یه دانش آموز رو کتک زد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۲ دی ۱۳۹۶
این معلم کارش اصلا درست نبوووووووووووووود و متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۲ دی ۱۳۹۶
معلم معلومه بد اخلاق بوده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۳ ۰۲ دی ۱۳۹۶
متأسفم برا معلمینی که دانش آموزا را تنبیه بدنی میکنن.چطو دلشون میاد؟من خودم یه معلمم ناراحت میشم
Germany
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۲ دی ۱۳۹۶
سلام
اميدورارم معلم تنبه بشه وجاى شكى نيست كه كار او درس دادن است
Iran (Islamic Republic of)
رمضانی
۱۷:۳۷ ۰۲ دی ۱۳۹۶
سلام میگن معلمی شغل انبیاست کدام پیامبری با کتک مردم را به سوی خدا دعوت کرده. معلمی شغل ادمایی که از بی کاری و بی پولی وارد آموزش و پرورش می شن.
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۱۷:۳۱ ۰۲ دی ۱۳۹۶
درسته نباید دست روی دانش آموزا بلند کرد اما این وسط یه قانونی هم باید برای معلمای بدبختم باید باشه،بچه ها خیلی گستاخ شدن بخدا
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۷:۲۸ ۰۲ دی ۱۳۹۶
بیچاره اشتباه کرده ما هم تو مدرسه هزار جور دانش اموز مشکل دار داریم که به هیچ راهی هدایت نمیشن خانواده اینها هم مشکل دارن و وقتی زنگ میزنیم نمیان پیگیری کنن اداره هم که گفته 3 روز اخراج انجام دادیم میرن استراحت 3 روز و خیلی پر رو تر برمیگردن حدودا روزی یک بار خارج از مدرسه بچه های دیگه رو با چاقو میزنن و کارشون میکشه به کلانتری و بعد میان رضایت گرفتن و این داستانها والدین دیگه تو جلسات التماس میکنن که تنبیه کنیم و سخت تر برخورد کنیم ولی ما طبق بخشنامه کاری نداریم خیلی هم خوش میگذره باید دانش آموز پر رو رو نازش کنی بذاری چشم بقیه رو در بیاره اونوقت خود والدین بیمارستان و کلانتری رو میرن همه هم راضی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۲ دی ۱۳۹۶
معلمی که اعصاب نداره بره مسافرکشی چه کارش به معلمی بچه های طفل معصوم چه گناهی کردن معلمی شغل انبیااست انبیای کی دست روکسی بلند کردن؟پس معلمی باید همراه بااخلاق وایمان باشه
Iran (Islamic Republic of)
اسمان
۱۷:۲۰ ۰۲ دی ۱۳۹۶
متاسفانه منم سه سال ساکن همون منطقه ام اینجا واقعا ته ودنیاست فرهنگ صفر خدا کنه از این جا خلاص شم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۰ ۰۲ دی ۱۳۹۶
با دانش آموزی که مواد میاره مدرسه یا با چاقو به جون همکلاسیاش می افته نمیدونم چیکار باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۲ دی ۱۳۹۶
آخه این چه وضعیه
معلم فرهنگ و هنر این کار بی فرهنگانه و بی هنرانه رو انجام داده؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۸ ۰۲ دی ۱۳۹۶
قدیما کتک می خوردیم بی دلیل شده بودیم سطل زباله حرص عصبانیت مردم الان نه بچه ها یه چشم چپ نگاشون کنی فوشهایی میدن که باباتم نشنیدی خدایی کدوم دوران ما ایرانیا تو آموزش جای افتخار داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶
پدر هم اگر بچشو طوری بزنه که سرخ بشه دیه داره چه برسه به معلم. میگه وای از دست دانش آموزان بیجا میکنی بچه مردمو میزنی.نمرش کمه به تو چه. تو با مهربونی درستو بده, درسش ضعیفه به تو ربطی نداره. اگر بچه تو رو من با سیلی بزنم و بچه با گریه و وحشت به من نگاه کنه و گریه کنه و دوباره بزنم تو گوشش چه حالی بهت دست میده.جیگرت برا بچت نمی سوزه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶
مردم همیشه در صحنه به معلم هم حق بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۲ دی ۱۳۹۶
خدایا
Iran (Islamic Republic of)
معلم بازنشسته
۱۶:۲۴ ۰۲ دی ۱۳۹۶
معلم بدبخت باهزارمشکل وگرفتاری میادنمیدونه فکراجاره رابکنه فکرمخارج زندگیش رابه کنه مریضی بچه هاش رابکنه وهزارگرفتاری دیگر رابکنه اومده یک سیلی زده اینطور جنجال به پامیکنندبابا معلم ازپدرومادربچه ها بیشتربچه هارادوستشون دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۲ دی ۱۳۹۶
یعنی تاوان مشکلات معلم رو دانش آموز باید پس بده. کسی نمی توته شرایط رو تحمل کنه نیاد معلم بشه. بعدشم سیلی زده طرف تشنج کرده. تو مدرسمون مورد فوتی داشتیم ما 12 سال قبل. بعضی وقتا ممکنه بچه بیماری چیزی داشته باشه که باهمون سیلی بمیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۳ دی ۱۳۹۶
سلام

به نظر من بهترین تنبیه اینه که باید به اولیای دانش آموز بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۲ دی ۱۳۹۶
از درس عشق و محبت و ایثار این قشر زحمت کش هم یادی بکنیم . بخدا اااااااااا این جوریا هم نیست . زود قضاوت نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶
چه ربطی به معیشت داره . وظیفه و احساس مسولیت ایجاب می کند که با مهربانی برخورد کرد معلمان الگوی فرهنگ جامعه هستند . نه بی فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۲ دی ۱۳۹۶
معلمی كه با تنبيه ميخواد دانش آموز را درسخون كنه بايد از آموزش و پرورش اخراجش كرد .
معلم موفق معلمی است كه با مهرورزی و محبت و به كارگيری علم و دانش و مهارت های لازم بر دانش آموز تأثير مثبت ميگذاره نه با خشونت .
قدری هم پدر و مادرها مقصرند كه كوتاه ميان و از اين افراد خاطی به مراجع قضائی شكايت نميكنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۲ دی ۱۳۹۶
حالاوقت تقسيم بودجه أين يك كار برنامه ريزي شده هست كه عليه مظلومترين قشر جامعه انجام ميدن . ٢٠ هزارميلياردشون را تو صندوق ذخيره دزديدن ، بچه هاي مردم را با كمترين إمكانات درس ميدن ، اخرش هم ...ما هميشه ميگيم بچه هاي مشكل دار را خانواده ها معرفي كنند اما خانواده ها ميترسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۲ دی ۱۳۹۶
طفل معصوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۲ دی ۱۳۹۶
جور استاد به زه مهر پدر!
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۵:۲۶ ۰۲ دی ۱۳۹۶
لعنت الله علی القوم الظالمین
معلمی به دست دانش آموزش به قتل رسید.
معلم و سرایدار مدرسه مورد ضرب و شتم اولیای دانش آموز قرار گرفتند ...
و ..... دهها اتفاق دیگر کمتر و بیشتر برای فرهنگیان فرهیخته انجام شده و میشود !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۶
خبر خیلی دردناک بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۴ دی ۱۳۹۶
به کجا داریم می رویم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۲ دی ۱۳۹۶
اموزش پرورش باید این معلم های دیونه رو اخراج کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۲ دی ۱۳۹۶
اموزش پرورش باید این معلم های دیونه رو اخراج کنید
Iran (Islamic Republic of)
ي پدر
۱۴:۴۰ ۰۲ دی ۱۳۹۶
ي چوب بايد به ما تحت همچه معلمي كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۲ دی ۱۳۹۶
باید نشرش بدیم تا بار دیگه بترسن به کسی صدمه بزنن
اگه اعصاب سروکله زدن با نوجوون ها رو ندارن. استعفا بدن. کنن نمیشه که اینطوری رفتارکنن با بچه هایی که پس فردا میشن پدرمادر نسل بعد
باید طبق قانون مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
فیروز
۱۴:۲۹ ۰۲ دی ۱۳۹۶
دست این معلم درد نکند.امروزه معلم باید با باتوم سر کلاس برود.این دانش اموزان مصداق ان ضرب المثل نیستند که می گفت چوب معلم ار بود زمزمه ی محبتی ............
دانش اموزان بسیار گستاخ شده اند.که البته این سیاست پنهان بوده و هست .
Iran (Islamic Republic of)
قلندر
۱۴:۲۹ ۰۲ دی ۱۳۹۶
راستی هوا هم آلوده است . یارانه ها هم قراره قطع بشه . بنزین هم که میخواد گرون بشه
Iran (Islamic Republic of)
یه مادر
۱۴:۲۳ ۰۲ دی ۱۳۹۶
سلام اون معلم که سرکلاس کشته شد دیگه رفت ولی چندمیلیون دانش آموز هر روزسرکلاسهای درس زجر کش میشن پسر من سر کلاس خوبه ولی ازکتک خوردن دوستاش همش داره زجر روحی میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶
این معلم به اصطلاح فرهنگ و هنر را آنچنان تنبیه کرد که حساب دست دیگر معلم های سراسر کشور بیاید ...
Iran (Islamic Republic of)
نازک نارنجی
۱۴:۱۹ ۰۲ دی ۱۳۹۶
دانش آموز قاتل معلم بروجردی چی شد ؟ چرا آمار حمله ی دانش آموزان به معلمان رو ذکر نمی کنید . بیچاره معلم که هیچ پشتیبانی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۴:۱۴ ۰۲ دی ۱۳۹۶
بجای پدر این بچه باشم معلم رو فلج میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۲ دی ۱۳۹۶
از پدران __ و سایر آشنایان مرد دانش آموزان تنبیه شده .... جلوی معلمان بی رحم ایستادگی کنند تا درسی برای سایر معلمان شود ....
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اکبر
۱۴:۱۴ ۰۲ دی ۱۳۹۶
عجیبه گویی همه زورشان به معلم میرسه یه نفر نیست بره ببینه کلاس های 40 -50 نفری چه خبره دلیل تنبیه چیه ؟ معلمی که با یه چک تمام زحماتش و آبروش از بین برود واقعا باید به حال اونهایی که عقده کتک خوردن مدرسه را دارند تاسف خورد آبروی معلم هرچند کارش خطا بوده اطلاع رسانی می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۱۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶
تو این مملکت فقط معلمها هستند که خلاف میکنند بقیه نهادها همه معصوم هستند بین دو میلیون پرسنل قطعا مشکلاتی و وجود داره همه مدیون فرهنگیان عزیز هستیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۱ ۰۲ دی ۱۳۹۶
رافت اسلامی در فرهنگ ما یعنی خشنونت!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۷ ۰۲ دی ۱۳۹۶
منم ساکن اسلامشهر هستم یادمه ما ها رو هم خیلی کتک می زدند و می گفتند شما ها خیلی شر هستید در حالیکه اگر اون موقع ازشون عکس می گرفتی چهرشون مثل ادمهای وحشت زده و روانی بود عقده هاشون رو سر بچه های اسلامشهر خالی می کردند
یادمه کلاس اول ابتدایی بودیم ناظم مدرسه یک شلنگ گاز را برداشته بود و داخلش را با سیم وسرب پر کرده بود و به هرکسی که یک دونه می زد طرف گریه اش تو حلقش گیر می کرد
بعد یه انباری بود همه لامپاش رو برداشته بودند و اسمش رو گذاشته بودند سیاه چال بچه ها رو می نداختند تو سیاه چالی که چشم چشم رو نمیدید بعد ش ساعت 6 غروب که همه رفته بودند خونه به سرایدار می گفت که ولشون کن برن خونه .جلوی مدرسه یه بیابون بود همیشه دو سه تا سگ بودند تا از جلوشون رد می شدیم اشکمون در میومد
خودم یا دمه یک بار فقط 5 دقیقه دیر رسیدم به مدرسه اینقدر با کابل زد به سر و بدنم
تا یه هفته از مدرسه فرار کردم بعد نامه دادند به خونه و تو خونه هم بابام با کمربند لهم کرد
و..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۲ دی ۱۳۹۶
اداره کشورمون تا چند سال آینده دست بچه‌های پرادعایی میفته که الان باید از گل نازکتر بهشون گفته نشه
جایگاه معلم تا جایی تنزل پیدا کرده که دانش آموز هر بلایی دوست داشته باشه میتونه سر معلمش بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۷ دی ۱۳۹۶
بزنيد كر و كور و لنگ و چلاق كنيدواصلا همه شون رو سقط كنيد و روي شون رو كم كنيد و... تا آينده مملكت مون خراب نشه.و نسل بي ادعايي رو تحويل كشور مون بديم و جايگاه والايي براي خودمون دست و پا كنيم.
Iran (Islamic Republic of)
لادن
۱۴:۰۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶
اگر همه ی والدین مثل پدر این بچه پیگیر باشن هیچ معامی به خودش جرات این رفتار رو نمیده . اگر خدایی نکرده معلم یا ناظمی دست رو بچتون بلند کرد بدون هیچ اغماضی مستقیم برید پزشکی قانونی و بعد هم شکایت کنید . چندتاشون که دیه بدن و زندانی بشن حساب کار دست بقیشون میاد .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۶ ۰۲ دی ۱۳۹۶
تو هم مثل اینکه تو دوران تحصیلت ناراحت بودی که اینجوری قضاوت می کنی.؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶
فقط یه معلم میتونه درک کنه که معلمان از دست دانش آموزان نازک نارنجی این دوره چه می کشند. واااااااااااااااااااااای از دست دانش آموزان . دا ااااااااااااااااااااااااااااااااد و بیداد از دست دانش آموزان. و همچنین اولیای دانش آموزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶
اگه بچه خودشم بود اینطور میزدش؟
۱۲
آخرین اخبار