استاندار لرستان:

در لرستان کمیته فرهنگی تهیه محتوا موزه دفاع مقدس تشکیل شود

استاندار لرستان گفت: کمیته فرهنگی در راستای تهیه محتوا سازی باغ موزه لرستان دفاع مقدس استان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  سید موسی خادمی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: ساختمان فرهنگی دفاع مقدس استان لرستان در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اینکه این مرکز فرهنگی چندین سال است که کلنگ زنی شده و تاکنون به بهره برداری نرسیده، تمام تلاش بر این است که به این کار سرعت بیشتری بدهیم تا به نتیجه برسد.

وی افزود: تعدادی از استان‌های دیگر این مجموعه را دارند که با توجه به نقش برجسته استان لرستان در هشت سال دفاع مقدس، باید این فضا تیز در استان ایجاد شود تا از استان‌های هم سطح عقب نیفتیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: در کنار این مجموعه برخی مسائل نرم افزاری از جمله کتب، مصاحبه شفاهی و تهیه دانش نامه نیز مطرح است که بنا شد هر کدام از دستگاه‌های استان متناسب با شرایط و امکانات در این راستا کمک کنند.

وی بیان کرد:، چون منابع امسال از قبل توزیع شده است و برای این پروژه نیز اصل بر این است که از محل منابع ملی اعتباری لحاظ شود بنابراین در سال آینده تلاش بیشتری در راستای تامین اعتبار صورت میگیرد تا اعتبار مناسبی برای بهره برداری این پروژه لحاظ و با سرعت بیشتری انجام شود.

خادمی با بیان اینکه گزارشی از نحوه ارائه خدمات و میزان اعتبار توسط حفظ آثار ارائه شود تصریح کرد: زمانی سازمانی تشکیل شده باید اعتباراتی نیز در این راستا لحاظ شود و از طرفی سایر دستگاه‌ها نیز مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای مشخص شدن روز ملی شهدای لرستان تاکنون این موضوع در سطح کشور نیز وجود نداشته بنابراین عملیاتی شدن آن شاید ممکن نباشد، اما میتوان برخی روز‌های خاص را تعریف و مراسمات خاصی را برگزار کرد.

استاندار لرستان گفت: کمیته‌ای به ریاست بنیاد حفظ آثار و به حضور ارشاد، سازمان تبلیغات، بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، شهرداری، امور بانوان استانداری و دستگاه‌های فرهنگی استان در راستای محتوا سازی باغ موزه تشکیل و تقسیم بندی و شاخص‌هایی مشخص شود تا هر دستگاهی اقداماتی را بر عهده و نتیجه را در جلسه بعد گزارش دهند.

انتهای پیام/د

کمیته فرهنگی تهیه محتوا موزه دفاع مقدس تشکیل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.