طرح همیاران آب کرمان نمونه طرح جهانی سازمان ملل/ انتخاب استاندار کرمان به عنوان مشاور وزیر نیرو

وزیر نیروگفت: طرح همیاران آب استان کرمان نمونه طرحی است که از سال گذشته در سازمان ملل در دوره 10ساله برای حفظ آب در دنیا تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  رضا اردکانیان وزیر نیرو در جلسه شورای همیاران آب استان کرمان که امشب با حضور مدیران اجرایی استان وجمعی از مدیران وزارت نیرو در استانداری کرمان برگزار شد، گفت: طرح همیاران آب استان کرمان طرح بسیارخوبی است که جای توسعه آن درتمام کشور را دارد وما به زودی این طرح را با کمک استاندار کرمان به دیگر نقاط کشور تسری می دهیم .


وی با اشاره به اینکه بهترین روش مدیریت مصرف آب روشی است که در طرح همیاران آب کرمان اجرا می شود، افزود: حتی اگر این طرح اجرایی نشده بود قطعا وزارت نیرو طرحی شبیه به آنچه همیاران آب در استان کرمان نام دارد را باید اجرایی می کرد، البته دراین طرح جای کشاورز ویا نماینده ای از جامعه کشاورزان به عنوان افرادی که مستقیما از این مسئله تاثیر می پذیرند، خالی است که باید افزوده شوند.


وزیر نیرو با بیان اینکه امسال تا پایان زمستان در خوشبینانه ترین حالت 15درصد کاهش بارندگی داریم تصریح کرد: خشکی ونیمه خشکی جزیی از اقلیم این کشور است وپدران ما با همین اقلیم سازگار بوده ومدیریت منابع آبی را انجام دادند ویکی از کارهای شگفت گذشتگان ما وجود قنات ها بوده که وزارت نیرو برنامه جدی برای حمایت ازپایداری قنات ها وحفظ این سازه های آبی دارد.


اردکانیان اظهار کرد: فراهم شدن مقدمات اجرای طرح همیاران آب کار ساده ای نبود اما در شرایط فعلی کار سخت تر حفظ شرایط موجود است ودقت ومواظبت بر بقای طرح است.


وی با تاکید برمواظبت تک تک اعضای زیاد گروه همیاران آب استان کرمان از این طرح گفت: چسب وماده سحر آمیزی که این جمع را دور هم جمع کرده بود این بود که ازهمه از همیت های سازمانی خود فاصله گرفته ومنافع استان را دنبال کردند درحالی که کارمند سازمان های خود نیز بودند.


وی تصریح کرد: برای پایداری چنین طرحی باید در سطح بزرگتر منافع کشور را در نظر گرفت والا طرح پایدار نخواهد بود، از طرفی استاندار کرمان موفق شد با وجود فهم مشترکی که بین اعضا وجود داشت این طرح را مدیریت کند.


وزیر نیرو سپس با ابراز قدردانی ازتلاش های انجام شده از حمایت جدی وزارت نیرو از این طرح خبرداد وگفت: شخصا از استاندار کرمان دعوت می کنم درکنار دیگر مسئولیت هایشان با حفظ سمت هایی که دارند مشاور وزیرنیرو بوده وبه واسطه موفقیت هایشان در این طرح ارتباطات نزدیک تری با ایشان داشته واز نقطه نظرات شان در حوزه های آب استفاده کنیم.


اردکانیان تاکیدکرد: امیدواریم روزی برسد که شاخص تولید محصول خشک در هر هکتار به تولید محصول خشک در مترمکعب برسد.


وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک وزارت نیرو، جهاد و سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برنامه ما در جلسه دوم در سطح کلان ارائه گزارش طرح همیاران آب استان کرمان وبررسی آن برای اجرا در کشور است.


اردکانیان از وجود تشویق هایی در راستای اجرای این طرح برای استان خبرداد وگفت:سعی می شود هر آنچه مغایر قانون نبوده ودر بحث اختیارات وایجاد تسریع در طرح نیاز باشد توسط وزارت نیرو تامین شود.


وی از جدی گرفتن طرح های استان در کنار استان خوزستان خبرداد وگفت: تشکیل بازار آب که از مردادماه جاری آغاز شده است فرصت خوبی برای اجرا در کرمان دارد وفرصتی است که اولین تجربه های عملی این طرح را در کرمان ببینیم.

انتهای پیام/ی

تشکیل بازار آب در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن داوودی
۰۰:۴۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
باسلام در خصوص ابرسانی به کویر خشک و زمینهای حاصلخیز وخشک شهداد
به جای آوردن آب از چابهار بهترین کار رساندن آبهای زیرسطحی و فاضلاب کرمان به پایین‌ترین قسمت کوهپایه و رودخانه ده‌شیب که این رودخانه به شهداد میرسد با کمترین هزینه آب به شهداد میرسد