همایش بررسی شخصیت و اندیشه ی اخلاقی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور جمعی از علما و مسئولان استانی در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛همایش بررسی شخصیت و اندیشه اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت نخستین سالگرد ارتحال وی با حضور جمعی از علما، فضلا و مسئولان استان در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی در قم در حال برگزاری است.

این مراسم با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی آغاز شد.

آيت الله جوادی آملی در بخشی از اين پيام تصويری از آيت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رحيل محبوب ياد کرد و گفت: ايشان دارای فضائل فراوانی بود که همه آن ها زير مجموعه خلق عظيم وی قرار می گرفت.

این مرجع تقلید با تشريح اخلاق نظری و عملی از ديدگاه اسلام تصريح کرد: اگر کسی بتواند عقل نظری و عملی را هماهنگ کند به انسانی عادل و عاقل تبديل می شود که نمونه بارز آن آيت الله هاشمی رفسنجانی بود.

وی در بخش ديگری از سخنان خود بیان کرد: کسی که در حد خود علم، جهاد، شهامت، سياست، کشور دانی، کشور داری و کشور آرايی را تجربه کرد آيت الله هاشمی رفسنجانی بود.

آيت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: آيت الله هاشمی کسی بود که با انفاق علمی و مالی و آبرو و حکومت در راه خدا خود را تثبیت کرد و آشفته نشد و جامعه را آشفته نکرد.

وی افزود: آيت الله هاشمی رفسنجانی کسی بود که وقتی از تخت به تخته کشانده شد، تکان نخورد و اين معنای اخلاق است.

انتهای پیام/ش

برگزاری همایش بررسی اندیشه ی آیت الله رفسنجانی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار