تشدید مجازات باندهای جذب تروریست در روسیه

ولادیمیر پوتین قانونی را امضا کرد که براساس آن مجازات شدیدتری برای باندهای جذب تروریست تعیین شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، ولادیمیر پوتین -- رئیس جمهوری روسیه -- قانونی را امضاء کرد که براساس آن مجازات شدیدتری برای باندهای جذب تروریست تعیین شد.

بر این اساس، روسیه با خطر بازگشت اتباع تروریست خود از سوریه پس از شکست گروه های تروریستی فعال در این کشور مواجه شده است. یک گروه تروریستی روز چهارشنبه این هفته به یک مجتمع تجاری در شهر سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه در شمال غرب این کشور حمله کردند که در این حمله 14 نفر زخمی شدند.

تاکنون در روسیه افرادی که مرتکب جرم جذب و تأمین مالی تروریست ها می شدند، حداکثر به 10 سال حبس محکوم می شدند ولی قانون جدیدی که پوتین امضاء کرد مجازات چنین جرمی را به حبس ابد افزایش می دهد.

قانون مجازات حبس ابد برای جرایم جذب و تأمین مالی تروریست ها روز 14 دسامبر 2017 به تصویب دوما (مجلس نمایندگان) و 26 دسامبر به تصویب مجلس فدرال (مجلس سنا) رسیده است.

داعش اکثر مناطق تحت تصرف خود را در سوریه از دست داده است و پوتین نیمه دسامبر کنونی دستور داد که بخشی از نیروهای روسی از این کشور خارج شوند و هم اکنون سرویس های امنیتی روسیه نگران بازگشت تروریست های روسی از سوریه هستند.

پوتین حملۀ سن پترزبورگ را اقدامی تروریست خواند و به سرویس های امنیتی دستور داده است که با تروریست ها به شدت و سرعت برخورد کنند. سرویس های امنیتی روسیه نیمه دسامبر کنونی اعلام کردند یک باند وابسته به داعش را پیش از اجرای حملات تروریستی خود در روز 16 دسامبر، شناسائی و متلاشی کردند.

انتهای پیام/

تشدید مجازات علیه باندهای جذب تروریست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار