عطا محمد نور:

«عبدالله» دیگر نماینده حزب جمعیت در دولت نیست

عطا محمد نور در سخنانی اعلام کرد: «عبدالله عبدالله» دیگر نماینده حزب جمعیت در دولت نیست.

«عبدالله» دیگر نماینده حزب جمعیت در دولت نیستبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عطا محمد نور، والی برکنار شده ولایت بلخ و رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی امروز (شنبه 9 جدی) در همایشی گفت: «عبدالله عبدالله» دیگر نماینده حزب جمعیت در دولت نیست.

وی اظهار داشت: حکومت وحدت ملی وعده داده بود که هیچ یکی از مقامات ارشد و وزیران دولت سابق، مجددا در مقامات ارشد دولتی تعیین نخواهند شد و یا به سمت وزارت نخواهند رسید اما با بر خلاف این تعهد عمل شد و اشخاص زیادی از دولت سابق کماکان رتبه های بالای حکومت را در دست دارند.

عطا محمد نور با اشاره به شکل گیری «ائتلاف نجات افغانستان» افزود: ائتلاف نجات افغانستان بزرگترین ائتلاف کشور است و ما آن را به خاطر جنگ ایجاد نکرده ایم بلکه خواستار اصلاحات جدی در حکومت هستیم.

رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی عنوان کرد: برای سفر من به قندهار به صورت غیر مستقیم و به بهانه های مختلف مانع ایجاد کردند و نگذاشتند من به نشستی که در قندهار تشکیل شده بود برسم.

وی تاکید کرد: عبدالله دیگر نماینده ما نیست؛ جمعیت او را قبلا به عنوان نماینده خود انتخاب کرده بود اما دیگر نماینده ما نیست.

این سخنان در الی ابراز می شود که ذبیح فطرت، معاون سخنگوی حزب جمعیت اخیرا از اعلام آمادگی ارگ ریاست جمهوری برای مذاکره مستقیم با این حزب به منظور حل تنش ها خبر داده است.

قابل یادآوری است که رئیس جمهور افغانستان مدتی پیش با اعلام استعفای والی بلخ گفته بود به زودی «محمد داوود» این سمت را به عهده خواهد گرفت. این تصمیم ریاست جمهوری واکنش تند حزب جمعیت اسلامی را در پی داشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.